Dersin Amacı: |
Dersin amacı, erken çocukluk eğitimci adaylarına program yaklaşım ve modellerini tanıtmak ve ülkemiz çocukları için geçerli olabilecek programların geliştirilmesine katkıda bulunabilmektir. |
Dersin İçeriği: |
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piaget’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau hayatı ve görüşleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
2) |
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden;, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
3) |
Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özellikleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
4) |
Piaget’nin hayatı ve görüşleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
5) |
Vygotsky'nin hayatı ve görüşleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
6) |
Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
7) |
Okul öncesi eğitimde Çocuktan çocuğa yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Evde eğitim modeli |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
10) |
Okul öncesi eğitimde Portage yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
11) |
Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
12) |
Okul öncesi eğitimde Proje yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
13) |
Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
14) |
Regio Emilio yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
3 |
2) |
Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme |
3 |
3) |
Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
4) |
Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama |
|
5) |
Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme |
4 |
6) |
Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
4 |