Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL521
Ders İsmi: İstatistik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYNUR PALA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin genel hedefi, istatistiksel okuryazarlığı geliştirerek, istatistiksel işlemler kullanılan araştırmaların anlamlandırılmasına ve araştırmalarında istatistik kullanacaklara yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği:
İstatistiğin temel kavramları ve temel kavramların eğitime uygulanması, sosyal bilimlerde kulllanılan parametrik ve parametrik olmayan teknikler, Bu tekniklerin SPSS paket programını kullanarak öğretilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İstatistiğin araştırma süreci içindeki yeri ve önemini kavrar.
2) Verileri bilgisayara işler.
3) İşlenmiş verilerden istenilen istatistiksel analizleri yapar.
4) İstatistiksel analiz sonuçlarını, araştırma amaçları doğrultusunda grafikle ya da tablo ile sunar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Niteliksel ve niceliksel araştırma arasındaki farkı açıklar.
2) Eğitim araştırmalarında kullanılan başlıca istatistik teknikleri tanır.
3) Araştırma problemlerine uygun istatistik tekniklerini belirler
4) İstatistiksel analiz sonuçlarını yorumlar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramlar, istatistiğin araştırma sürecindeki yeri, değişken, ölçme, ölçek, veri ve istatistik kavramları İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
2) SPSS’e giriş, SPSS’te veri dosyası oluşturma İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
3) Betimsel istatistik, frekans dağılımı, tablo ile frekans dağılımının hesaplanması ve sunumu, grafik ile frekans dağılımının hesaplanması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
4) Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, merkezi eğilim ölçüleri, aritmetik ortalama, ortanca (medyan), tepe değer (mod), değişkenlik ölçüleri İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
5) Yordamsal istatistik, evren değerin kestirimi, normal dağılım eğrisi, hipotez testi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
6) Farklılıkların analizi, T testi, Bağımsız gruplar t testi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
7) Ara sınav
8) Eşli gruplar t testi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
9) Varyans analizi, Tek yönlü varyans analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
10) Yinelenmiş ölçümler için varyans analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
11) Kovaryans analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
12) Kovaryans analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
13) İlişkilerin analizi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
14) Kay kare İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme
Diğer Kaynaklar: İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

6

7

2

3

4

8

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama 5
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 144