Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | OPT203 | ||||||||
Ders İsmi: | Görme Optiği ve Refraksiyon I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı Optisyenlik öğrencilerine görme optiği ile gözün optik özellikleri ve refraksiyonunu öğretmenin yanı sıra refraktif bozukluklar ve düzeltilmelerinde kullanılan optik yöntemleri tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Işık ve fiziksel özellikleri Gözün ve görmenin optik mekanizmalar Gözün refraktif özellikleri Emetropi-Ametropi Miyopi Hipermetropi Astigmatizma Görmenin optik formülleri Prizmalar ve özellikleri Prizmaların görsel bozuklukların düzeltilmesindeki kullanımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Optik Ile Ilgili Genel Bilgiler | Anlatım, gösterme, uygulama |
2) | Görme optiği Renk görme | Temel Görme Optiği (TOD yayınları 2007) Optical formulas for Opticianry |
3) | Emetropi Ametropi | Anlatım, gösterme, uygulama |
5) | Miyopi | Temel görme Optiği ÖĞretim üyesinin ders notları |
6) | Hipermetropi | Anlatım, gösterme, uygulama |
7) | Ara sınav | Ders notları Temel Görme Optiği (TOD yayınları 2017) Optisyenlik Kurs notları (TOOMD yayınları 2004) |
8) | Astigmatizma | Ders notları Temel Görme Optiği (TOD yayınları 2017) Optisyenlik Kurs notları (TOOMD yayınları 2004) |
9) | Oblik Astigmat ve hesaplanması | Optic formulas for Opticianry |
10) | Verteks mesafesi ve hesaplanması | Optical formulas for Opticianry |
11) | Prizmatik etki | Optic formulas for Opticianry |
12) | • Görme Keskinliğini Etkileyen Faktörler | Anlatım, gösterme, uygulama |
12) | Multifokal camlarda prizmatik etki | Optic formulas for Opticianry |
13) | Prisma traşlama | Optic formulas for Opticianry |
14) | • prizmalar ve gorsel bozukluklarda kullanımlşarı | Gorsel anlatım |
15) | Final | Öğretim Üyesinin ders notları ve slaytları Temel GÖrme Optiği (TOD yayınları 2017) Optic formulas for Opticianry Optisyenlik Kursu Ders notları (TOOMD 2004) |
Ders Notları / Kitaplar: | Klinik optik Optic formulas Görme optiği ve refraksiyon Functional vision |
Diğer Kaynaklar: | Clinical optics (AAO 2016) Optic formulas Görme optiği ve refraksiyon Functional vision |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 106 |