Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı memeli türüne özgü temel güdü ve duyguları, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda ele almaktır. Bu kapsamda, sempatik sistem ve bağlantılı endokrin sistem ile hipotalamus ve limbik sistem, temel güdü, dürtü ve duygular ve ilgili kuramlar vb., aşk ve bağlanmadan açlık, susuzluk, cinsel ve psikolojik-sosyal güdülerine ilişkin temel mekanizmalar vd. ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı memeli türüne özgü temel güdü ve duyguları, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda ele almaktır. Bu kapsamda, sempatik sistem ve bağlantılı endokrin sistem ile hipotalamus ve limbik sistem, temel güdü, dürtü ve duygular ve ilgili kuramlar vb., aşk ve bağlanmadan açlık, susuzluk, cinsel ve psikolojik-sosyal güdülerine ilişkin temel mekanizmalar vd. ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Tarihsel perspektif ve temel kavramlar
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Genetik, öğrenme ve güdü |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Genel fizyolojik perspektif |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Temel içgüdüler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Üreme ve cinsiyet farkları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Bağlanma ve aşk |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Canlanma ve stres |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Korku ve acı |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Öfke, nefret ve saldırganlık |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Mutluluk, üzüntü, depresyon, umutsuzluk ve intihar |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Güdü ve duyguları etkileyen faktörler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
İçgüdü kuramları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Duygu kuramları; James-Lange kuramı, Connan Bard kuramı vd. |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Genel Değerlendirme |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|