Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI415 | ||||||||
Ders İsmi: | Nöropsikolojik Testler I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; bilişsel/psikolojik süreçlerle beyin yapıları arasındaki ilişkiyi ortaya koyan nöropsikolojik testlerin tanıtımı, malzeme, yönerge, uygulama ve puanlama biçimleriyle aktarılması ve öğrencilere ilgili testi uygulama ve puanlamayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı; bilişsel/psikolojik süreçlerle beyin yapıları arasındaki ilişkiyi ortaya koyan nöropsikolojik testlerin tanıtımı, malzeme, yönerge, uygulama ve puanlama biçimleriyle aktarılması ve öğrencilere ilgili testi uygulama ve puanlamayı öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöropsikolojiye giriş | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Standardizasyon aşamaları | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Çizgi Yönünü Belirleme Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Çizgi Yönünü Belirleme Testi’nin uygulama ve puanlaması | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Sayı Dizisi Öğrenme Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin uygulama ve puanlaması | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Stroop Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Stroop Testi’nin uygulama ve puanlaması | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | İşaretleme Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | İşaretleme Testi’nin uygulama ve puanlaması | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Raven Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Raven Testi’nin uygulama ve puanlaması | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Wisconsin Kart Eşleme Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama ve puanlaması | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | • Karakaş, S. (2011). BİLNOT Nöropsikolojik Test Bataryası: Stroop Testi TBAG Formu Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları ve Kullanım Kılavuzu. • Makaleler |
Diğer Kaynaklar: | • Karakaş, S. (2011). BİLNOT Nöropsikolojik Test Bataryası: Stroop Testi TBAG Formu Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları ve Kullanım Kılavuzu. • Makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 |