Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI433 | ||||||||
Ders İsmi: | Atipik Çocuk Psikolojisi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ Dr.Öğr.Üyesi Nur Serap ÖZER Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikoloji bölümü öğrencilerine atipik çocukların tanı kriterleri, nedenleri, belirtileri ile tedavi, psikolojik destek ve eğitim çalışmalarının önemini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği: | Farklı gelişen çocuklar ve ihtiyaçları, engellilik, özel eğitim, özgül öğrenme güçlüğü, fiziksel yetersizlik, kronik hastalıklar, görme yetersizliği, işitme yetersizliği, konuşma yetersizliği, serebral palsi gibi atipik gelişim sorunları ve tedavi yaklaşımları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Atipik çocuklar tanımı, snıflandırması | |
2) | Engellilik kavramı Engellilik durumlarındaki uyumsuz davranışları açıklayan kuramlar | |
3) | Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar Özgül öğrenme güçlüğü Disleksi Disgrafi Diskalkuli | |
4) | Başka türlü adlandırılamayan öğrenme güçlüğü Öğrenme güçlüğü nedenleri Öğrenme güçlüğü nasıl tedavi edilir Eğitim ortamının düzenlenmesi | |
5) | DEHB tanım DEHB nedenleri, belirtileri DEHB klinik özellikleri, ayırıcı tanı Eşlik eden sorunlar Tedavi Eğitim ortamının düzenlenmesi | |
6) | Sosyal beceri yetersizliği Sosyal beceri öğretimi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Görme yetersizliği Renk körlüğü | |
9) | İşitme yetersizliği | |
10) | Konuşma yetersizliği | |
11) | Çocuklarda fiziksel yetersizlikler | |
12) | Çocuklarda fiziksel yetersizlikler Mikrosefali, hidrosefali, polidaktili, sindaktili | |
13) | Çocuklarda kronik hastalıklar | |
14) | Çocuklarda nadir görülen semptomlar | |
15) | Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr.Ayşegül Ataman (2009). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş Gündüz Yayıncılık. Tarık Gözeten (2019). Özel Gereksinimli Çocuklar ve DEHB. Ekinoks Yayınevi Dr.Lorna Wing (2015). Otizm El Rehberi. Tohum Otizm Vakfı, Sistem Yayıncılık Prof.Dr.Necate Baykoç (2014). Dahiler ve Savantlar Gelişimleri ve Eğitimleri. Vize Yayıncılık Prof.Dr.Yüksek Yılmaz (2016). Nörolojik Olarak Riskli Bebek, Hayykitap Dersin yürütücüsünün notları |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr.Ayşegül Ataman (2009). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş Gündüz Yayıncılık. Tarık Gözeten (2019). Özel Gereksinimli Çocuklar ve DEHB. Ekinoks Yayınevi Dr.Lorna Wing (2015). Otizm El Rehberi. Tohum Otizm Vakfı, Sistem Yayıncılık Prof.Dr.Necate Baykoç (2014). Dahiler ve Savantlar Gelişimleri ve Eğitimleri. Vize Yayıncılık Prof.Dr.Yüksek Yılmaz (2016). Nörolojik Olarak Riskli Bebek, Hayykitap Dersin yürütücüsünün notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
5 |
4 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | ||||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | ||||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | ||||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | ||||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 4 | 5 | 20 |
Derse Özgü Staj | 1 | 18 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 5 | 10 | 50 |
Proje | 2 | 12 | 24 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 197 |