Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin tanıtımı, oryantasyon |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Görüşme çeşitleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Görüşme ortamı |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Görüşmenin aşamaları |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Görüşmecinin tutum ve davranışları |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Görüşmede kayıt tutma |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
7) |
Soru çeşitleri ve soru sorma ilkeleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
7 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Görüşmeci merkezli tepki ve yönlendirmeler |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Görüşen merkezli tepki ve yönlendirmeler |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Örnek görüşme izleme ve tartışma |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Rol çalışması |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
13) |
Rol çalışması |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
14) |
Genel Değerlendirme |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Sommers – Flanagen, J., Sommers – Flanagen, R. (2012). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Gülçin Akbaş, Leman Korkmaz (Çev.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
• Anlı., İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Sommers – Flanagen, J., Sommers – Flanagen, R. (2012). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Gülçin Akbaş, Leman Korkmaz (Çev.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
• Anlı., İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak |
|
4) |
Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak |
|
5) |
Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
|
|
6) |
Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek |
|
7) |
Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak |
|
8) |
Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
|