Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; psikolojinin her alt alanında karşılaşılan psikolojik test kavramının derinlemesine incelenmesi, içerik ve kullanımı, teknik ve kuramsal temelleri ve test geliştirmedeki geçerlilik ve güvenilirlik, standardizasyon, madde oluşturma, etik boyutlar gibi önemli konuların yanında günümüzde çok sık kullanılan ölçeklerin değerlendirilmesi, uygulanma amaçları ve kullanım alanlarının öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı; psikolojinin her alt alanında karşılaşılan psikolojik test kavramının derinlemesine incelenmesi, içerik ve kullanımı, teknik ve kuramsal temelleri ve test geliştirmedeki geçerlilik ve güvenilirlik, standardizasyon, madde oluşturma, etik boyutlar gibi önemli konuların yanında günümüzde çok sık kullanılan ölçeklerin değerlendirilmesi, uygulanma amaçları ve kullanım alanlarının öğretilmesidir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Psikolojik Ölçme ve Değerlendirme |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Psikolojik Değerlendirmede Tarihsel, Kültürel, Yasal ve Etik Faktörler |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Normlar ve Psikolojik Testler için Temel İstatistik |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Geçerlik |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Güvenirlik |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Test Geliştirme |
Ara sınav için okuma
|
7) |
6 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Test Uygulama ve Öngörüşme Teknikleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Zekâ Kuramları ve Binet Ölçekleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Wechsler Zekâ Ölçekleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Okul öncesi dönemde ölçme ve değerlendirme |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
12) |
Okul döneminde ölçme ve değerlendirme (Eğitim Testleri) |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
13) |
Grup Testleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
14) |
Psikolojik Testlerde Yanlılık (önyargı) |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak |
|
4) |
Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak |
|
5) |
Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
|
|
6) |
Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek |
|
7) |
Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak |
|
8) |
Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
|