Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Psikoterapi nedir? Psikoterapist kimdir? |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Psikanalitik Psikoterapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Jungiyen Analiz ve Psikoterapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Adlerian Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Varoluşçu Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Danışan Merkezli Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Gestalt Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Gestalt Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Davranışçı Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Bilişsel Davranışçı Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Gerçeklik Terapisi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Feminist Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Aile Sistemleri Terapisi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Diğer Psikoterapi Teknikleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak |
|
4) |
Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak |
|
5) |
Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
|
|
6) |
Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek |
|
7) |
Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak |
|
8) |
Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
|