Klinik Psikoloji YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSİ502 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Gelişim Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, gelişim psikolojisindeki temel konuları, yaşam boyu gelişim perspektifini ve döllenmeden ergenlik dönemine kadar meydana gelen fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal gelişimi açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, dersin amacındaki konuların detaylı bir şekilde 14 hafta botunca öğrencilerle soru-cevap ve tartışma ortamıyla öğrenmelerini destekleyecek çalışmalarla işlenecek bir ders olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişimin Doğası | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 1; ss. 1-46) |
2) | Yaşam boyu Bakış Açısı | hocanın notları ve sunumları |
3) | Gelişim Teorileri | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 1; ss. 1-46) |
4) | Gelişimin basamakları | hocanın notları ve sunumları |
5) | Bebeklik-Fiziksel ve Algısal Gelişimi | hocanın notları ve sunumları |
6) | Bebeklik -Sosyal-Duygusal, Ahlak ve Kişilik Gelişimi | hocanın notları ve sunumları |
7) | Vize | işlenen konuların çıktıları ve tekrarı |
8) | Erken Çocukluk dönemi-Fiziksel ve Algısal Gelişim | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 7; ss. 198-231) |
9) | Erken Çocukluk (Dil ve Bilişsel Gelişimi) | hocanın notları ve sunumları |
10) | Erken Çocukluk döneminde Sosyal- Duygusal, Ahlak ve Kişilik Gelişim | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 8; ss. 232-266) |
11) | Orta ve Geç Çocukluk döneminde Fiziksel ve Algısal Gelişim | Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 9; ss. 268-304) |
12) | Orta ve Geç Çocukluk döneminde Dil ve Bilişsel Gelişim | hocanın notları ve sunumları |
13) | Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyal-Duygusal, Ahlak ve Kişilik Gelişim | hocanın notları ve sunumları |
14) | Final | Ders notları ve tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | hocanın notları ve sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Gelişim Teorileri – Yaşam boyu Gelişimde Araştırma Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 1; ss. 1-46) Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 7; ss. 198-231) Orta ve İleri Çocuklukta Sosyoduygusal Gelişim Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. (Bölüm 10; ss. 305-338) Santrock, J. W. (2021). Life-Span development (18th ed.). McGraw Hill. ISBN: 9781260245844 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 18 | 252 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 254 |