Klinik Psikoloji YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSİ641 | ||||||||
Ders İsmi: | Yetişkinlik ve Yaşlılık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Deniz BÜYÜKGÖK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste, yaşam boyu gelişim yaklaşımında yetişkinlik ve yaşlılık kuramlarının ve yaşanan değişimlerin ayrıntılarıyla işlenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Derste; yetişkinlik ve yaşlılık dönemini incelenip, yaşlanmaya bağlı ortaya çıkan değişimleri psikolojik, fizyolojik ve psikososyal açıdan araştırılıp,yaşlanmayla ilgili olarak yapılan araştırma bulgu ve konularını tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi ve kurallar ve tanışma | Yok |
2) | Yaşlanma ve yaşlılık nedir tanımları ve kuramları | Erber, J. T. (2018). Yalanma ve İleri Yetişkinlik. (Çev. Z. Uçanok). Ankara: Nobel Yayıncılık. |
3) | Yetişkinlikte Toplumsal Yaşam ve Orta Yaş Krizi | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
4) | Yaşlılıkta Fiziksel ve Fizyolojik Değişimler | Yaşlılık Psikolojisi, Sefa Saygılı, Elit Yayınları, 2010 |
5) | Yaşlılıkta Zihinsel Değişimler | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
6) | Yaşlılıkta görünen Psikolojik Hastalıklar | Woods,R.T.(2008).Psychological problems of ageing: Assesment, Treatment and Care. Wiley Seriess of Psychology.Kindle Edition |
7) | Yaşlanmanın psikolojik etkileri; depresyon, kaygı ve stres | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
8) | Vize | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
9) | Yaşlılıkta gündelik hayat | Saygılı, S.(2015). Yaşlılık Psikolojisi, (1.Baskı). İstanbul: Türdav Yayınları. • Bacanlı,H.&Terzi., Ş.I.(2015).Yetişkinlik ve Yaşlılık Gelişimi ve Psikolojisi.(3.Baskı). Açılım Kitap |
10) | Yaşlılıkta Toplumsal Değişmeler | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
11) | Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Cinsellik | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
12) | Yaşlılarda sağaltıcı yaklaşım | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
13) | Yaşlılık ve Ölüm | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
14) | Genel tekrar ve sınava hazırlık | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
15) | Fİnal | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm, Bekir Onur, İmge Kitabevi, 1995 • Saygılı, S.(2015). Yaşlılık Psikolojisi, (1.Baskı). İstanbul: Türdav Yayınları. • Bacanlı,H.&Terzi., Ş.I.(2015).Yetişkinlik ve Yaşlılık Gelişimi ve Psikolojisi.(3.Baskı). Açılım Kitap |
Diğer Kaynaklar: | Developmental Psychology: Adulthood, Aging, Death, Bekir Onur, Imge Publishing House, 1995 • Saygili, S.(2015). The Psychology of Aging, (1st Edition). Istanbul: Türdav Publications. • Bacanlı,H.&Terzi., Ş.I.(2015). Adulthood and Aging Development and Psychology.(3rd Edition). Opening Book |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 16 | 224 |
Uygulama | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 233 |