PSY310 Motivation and Emotionsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY310
Ders İsmi: Motivation and Emotions
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda temel memeli güdülerinin ve duygularının mekanizmalarını tartışmaktır. Bu çerçevede otonom sinir sistemi, endokrin sistem, hipotalamus, limbik sistem; temel motivasyon ve duygu teorileri, açlığın, susuzluğun temel mekanizmaları, cinsel ve psikososyal güdüler detaylı olarak incelenecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda temel memeli güdülerinin ve duygularının mekanizmalarını tartışmaktır. Bu çerçevede otonom sinir sistemi, endokrin sistem, hipotalamus, limbik sistem; temel motivasyon ve duygu teorileri, açlığın, susuzluğun temel mekanizmaları, cinsel ve psikososyal güdüleri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Have basic and general knowledge about motives and emotions.
2) • They can follow the current developments in this field.
3) • They can make statements about motivation and emotions to various audiences.
4) • They exhibit an approach to understanding people with their psychological and social aspects.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • To introduce the course • To introduce basic concepts • Examining the historical perspective Completing required readings for the next lesson
2) • Examining the relationship between genetics, learning and motivation Reading for the next lesson
3) • Examining the endocrine system, limbic system, hypothalamus from a general physiological perspective. Reading for the next lesson
4) • Explaining basic instincts such as hunger and thirst Reading for the next lesson
5) • Examining reproductive and sex differences Reading for the next lesson
6) • Addressing attachment and love Reading for the next lesson
7) • Explaining the relationship between rejuvenation and stress Reading for the next lesson
8) • Examining the literature on fear and pain Reading for the next lesson
9) • Examining the literature on anger, hatred and aggression Reading for the next lesson
10) • Examining the literature on happiness, sadness, depression, hopelessness and suicide Reading for the next lesson
11) • Explain the factors that affect motives and emotions Reading for the next lesson
12) • To learn instinct theories such as psychoanalytic theory, humanistic theory, impulse reduction theory Reading for the next lesson
13) • Explaining theories of emotion such as James-Lange theory, Connan Bard theory Reading for the next lesson
14) • To discuss the way the lesson is taught and the achievements with the general assessment. Reading for the next lesson
15) FİNAL SINAVI ALL TOPICS OVER THE YEAR

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Arık, İ.A. (2000). Motivasyon ve Heyecan. İstanbul: Çantay Yayınevi
Diğer Kaynaklar: • Arık, İ.A. (2000). Motivasyon ve Heyecan. İstanbul: Çantay Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Kapatılan Bölüm

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kapatılan Bölüm

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 4 12 48
Küçük Sınavlar 3 9 27
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 165