PSY321 Interpersonal Relationshipsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY321
Ders İsmi: Interpersonal Relationships
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kişilerarası ilişki kuramlarının derinlemesine incelenmesi ve kişilerarası etkileşimlerde rol oynayan değişkenlerin günlük yaşamda olduğu şekilde araştırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Kişilerarası kuramlar, uygulama alanları, yansımaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, kişiler arası ilişkiler ve iletişim hakkında temel konuları kavrarlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, çeşitli dinleyici gruplarına kişiler arası ilişkiler ile ilgili konularda açıklamalar yapabilirler.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme becerisine sahip olurlar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, insanı psikolojik ve sosyal yönleri ile anlama yaklaşımı sergilerler.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, problemlere ve çözüm önerilerine ilişkin yazılı ve sözlü olarak düşüncelerini aktarabilir.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler, bu alanla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Giriş: Kişiler arası iletişim neden önemlidir? -
2) • Kişiler arası iletişimin temel özellikleri Gerekli materyalleri okuma
3) • Kişiler arası iletişimde algısal süreçler Gerekli materyalleri okuma
4) • Kalıp yargılar Gerekli materyalleri okuma
5) • Beden Dili Gerekli materyalleri okuma
6) ARA SINAV I Sınava hazırlık
7) • Bir ihtiyaç olarak kişiler arası iletişim Gerekli materyalleri okuma
8) • Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı Gerekli materyallerin okunması
8) • Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı Gerekli materyallerin okunması
8) • Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı Gerekli materyallerin okunması
8) • Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı Gerekli materyallerin okunması
9) • Temel konuşma teknikleri: Yazılı ve Sözlü iletişim Gerekli materyallerin okunması
10) • Sözel iletişimde dinlemenin önemi Gerekli materyalleri okuma
11) • Kişiler arası iletişimde engel yaratan savunmacı tutum ve bu tutumu artıran yaklaşım biçimleri Gerekli materyallerin okunması
12) ARA SINAV II Sınava hazırlık
13) • Yakın ilişkilerde kişiler arası iletişim Gerekli materyallerin okunması
14) • İnsan ilişkilerinde güven Gerekli materyallerin okunması
15) YARIYIL SONU SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
Diğer Kaynaklar: • Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

6

4

Program Kazanımları
1) Kapatılan Bölüm

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kapatılan Bölüm

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Sunum / Seminer 15 30
Ödevler 15 45
Ara Sınavlar 2 6
Final 1 3
Toplam İş Yükü 174