Tekstil ve Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY321 | ||||||||
Ders İsmi: | Interpersonal Relationships | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Fakülte | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kişilerarası ilişki kuramlarının derinlemesine incelenmesi ve kişilerarası etkileşimlerde rol oynayan değişkenlerin günlük yaşamda olduğu şekilde araştırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Kişilerarası kuramlar, uygulama alanları, yansımaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Giriş: Kişiler arası iletişim neden önemlidir? | - |
2) | • Kişiler arası iletişimin temel özellikleri | Gerekli materyalleri okuma |
3) | • Kişiler arası iletişimde algısal süreçler | Gerekli materyalleri okuma |
4) | • Kalıp yargılar | Gerekli materyalleri okuma |
5) | • Beden Dili | Gerekli materyalleri okuma |
6) | ARA SINAV I | Sınava hazırlık |
7) | • Bir ihtiyaç olarak kişiler arası iletişim | Gerekli materyalleri okuma |
8) | • Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı | Gerekli materyallerin okunması |
8) | • Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı | Gerekli materyallerin okunması |
8) | • Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı | Gerekli materyallerin okunması |
8) | • Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı | Gerekli materyallerin okunması |
9) | • Temel konuşma teknikleri: Yazılı ve Sözlü iletişim | Gerekli materyallerin okunması |
10) | • Sözel iletişimde dinlemenin önemi | Gerekli materyalleri okuma |
11) | • Kişiler arası iletişimde engel yaratan savunmacı tutum ve bu tutumu artıran yaklaşım biçimleri | Gerekli materyallerin okunması |
12) | ARA SINAV II | Sınava hazırlık |
13) | • Yakın ilişkilerde kişiler arası iletişim | Gerekli materyallerin okunması |
14) | • İnsan ilişkilerinde güven | Gerekli materyallerin okunması |
15) | YARIYIL SONU SINAVI | - |
Ders Notları / Kitaplar: | • Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54 • Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003 • Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | • Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54 • Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003 • Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
6 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 30 |
Ödevler | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 174 |