Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, değişen bir dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve teoriler gözden geçirilmiştir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, değişen bir dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve teoriler gözden geçirilmiştir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
2) |
Aile Hayatlarını Kuramlandırmak
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Couple Relations |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Ebeveyn Rolleri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Çocukluk ve Ergenlik
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
5 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Türkiye'de Aile Çalışmaları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Türkiye'de Aile Çalışmaları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Medyada Aile Temsili
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Aile İçi Şiddet
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Evlilik, Boşanma ve Evlilik Müdahaleleri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Ailelerde Psikopatoloji ve Aile Terapileri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Öğrenci Sunumları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Öğrenci Sunumları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|