PSY359 Environmental Psychologyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY359
Ders İsmi: Environmental Psychology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, insanın yaşadığı çevre içinde onunla etkileşimlerini incelemek, çevre ve onun yaşamdaki rolünü tanıtmak, fiziksel ve sosyal çevrenin insan psikolojisi üzerine etkisini incelemek, çevre psikolojisinin alanını, ana kavramlarını, kuramlarını ve yöntemini açıklamak, insanı çevreleyen fiziksel, kimyasal, biyolojik, sosyal çevrenin sağlık üzerine etkisini incelemek, insan hayatındaki önemini vurgulamak, çevreye duyarlılık hislerini kazandırmak, bütün bunların psikoloji ile ilişkilerini kurmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, insanın yaşadığı çevre içinde onunla etkileşimlerini incelemek, çevre ve onun yaşamdaki rolünü tanıtmak, fiziksel ve sosyal çevrenin insan psikolojisi üzerine etkisini incelemek, çevre psikolojisinin alanını, ana kavramlarını, kuramlarını ve yöntemini açıklamak, insanı çevreleyen fiziksel, kimyasal, biyolojik, sosyal çevrenin sağlık üzerine etkisini incelemek, insan hayatındaki önemini vurgulamak, çevreye duyarlılık hislerini kazandırmak, bütün bunların psikoloji ile ilişkilerini kurmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, çevre psikolojisi ile ilgili temel ve genel bilgi sahibi olurlar.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler, çeşitli dinleyici gruplarına çevre psikolojisi ile ilgili konularda açıklamalar yapabilirler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme becerisine sahip olurlar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, insanı psikolojik ve sosyal yönleri ile anlama yaklaşımı sergilerler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, bu alanla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Çevre psikolojisi açısından insan-mekan ilişkileri • Çevre psikolojisinin temel ilkeleri -
2) • Çevre psikolojisinin tarihsel gelişimi Gerekli materyalleri okuma
3) • Çevrenin algılanması ve temsili Gerekli materyalleri okuma
4) • İnsanı çevreleyen fiziksel, kimyasal, biyolojik çevre Gerekli materyalleri okuma
5) • Gürültü Gerekli materyalleri okuma
6) • Hava kirliliği Gerekli materyalleri okuma
7) • Stres Gerekli materyalleri okuma
8) • Sosyal çevre Gerekli materyalleri okuma
9) • Çevre ve kişilik Gerekli materyalleri okuma
10) • Mahremiyet, kuramları, etkenleri Gerekli materyalleri okuma
11) • Kişisel mekan ve alansallık Gerekli materyalleri okuma
12) • Ev ve yerleşim çevreleri Gerekli materyalleri okuma
13) • Yere bağlılık ve yer kimliği Gerekli materyalleri okuma
14) • Çevre tasarım süreci Gerekli materyalleri okuma
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Melek Göregenli “Çevre psikolojisi” Bilgi iletişim grubu yayıncılık 2010
• Göregenli, M. (2005). Çevre Psikolojisinde temel konular. İzmir, Ege Üniversitesi basımevi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:130.
• Kağıtçıbaşı, Ç.(2001). Yeni İnsan ve insanlar, Sosyal Psikolojiye Giriş. Evrim Yayınevi, Sosyal Psikoloji dizisi:1, İst.Yayınları, No:48.
• Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. (1999). Çevre ve Ekoloji. İstanbul: Remzi Kitapevi.
• Nihat Şişi (1999) “Ekoloji” Ankara Gazi kitapevi
Diğer Kaynaklar: • Melek Göregenli “Çevre psikolojisi” Bilgi iletişim grubu yayıncılık 2010
• Göregenli, M. (2005). Çevre Psikolojisinde temel konular. İzmir, Ege Üniversitesi basımevi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:130.
• Kağıtçıbaşı, Ç.(2001). Yeni İnsan ve insanlar, Sosyal Psikolojiye Giriş. Evrim Yayınevi, Sosyal Psikoloji dizisi:1, İst.Yayınları, No:48.
• Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. (1999). Çevre ve Ekoloji. İstanbul: Remzi Kitapevi.
• Nihat Şişi (1999) “Ekoloji” Ankara Gazi kitapevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Sunum / Seminer 15 30
Ödevler 15 45
Ara Sınavlar 2 6
Final 1 3
Toplam İş Yükü 174