Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; benlik, kültür, saldırganlık, kişiler arası ilişkiler, toplumsal adalet, dahil olma/dışlanma, önyargı ve ayrımcılık, siyaset psikolojisi, pozitif psikoloji ve çevre psikolojisi konularını son araştırma bulgularının, sosyal psikolojik yaklaşımların çerçevesinde ele almaktır. |
Dersin İçeriği: |
benlik,gruplar arası ilişkiler, önyargı ve ayrımcılık, saldırganlık, aşk ve yakın ilişkiler, kültür, örgütlerde grup dinamikleri, sporda grup dinamikleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurs taslağı hakkında bilgi
Dönem boyunca tartışılacak temel kavram ve teoriler
Literatürün gözden geçirilmesi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
•Kendilik
• Benlik kavramını anlamak
• Kendini tanıma
• Aynalı öz
• Benlikle ilgili teorik yaklaşımlar
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Sosyal benlik
• Öz sunum
• Öz düzenleme
• Sosyal karşılaştırma teorisi
• Kendini engelleme
• Benlik saygısı
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Önyargı ve ayrımcılık
• Stereotipler
•Grup içi ilişkiler
• Sosyal kimlik teorisi
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
• Önyargı ve ayrımcılık
• Ayrımcılık biçimleri
• Örtülü ilişkilendirmeler
• Gerçekçi grup çatışması
• Önyargı nasıl azaltılabilir?
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
• Kültür ve psikoloji
• Kültürün tanımı
•Sosyalleşme süreci ve kültürü
• Değerler
•Bireycilik ve kolektivizm
• Kültürleşme
• Kültürleşme stresi
• Kültürleşme stratejileri
•Göç
• Göçmenlere karşı ayrımcılık
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
• Saldırganlık
• Saldırganlığın evrimsel açıklamaları
• Saldırganlıkla ilgili psiko-sosyal yaklaşımlar
• Saldırganlığın kolaylaştırıcıları
• Medyanın etkileri: televizyon, pornografi, video oyunları, sosyal medya
• Saldırganlık nasıl azaltılabilir?
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
ARA SINAV |
Yok |
9) |
•Organizasyonlarda grup süreçleri
•Grup dinamiği
• Gruplar halinde karar verme
• Beyin fırtınası
• Grup polarizasyonu
• Grup düşüncesi
•Liderlik stilleri
• Kolektif davranış
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
•Grup süreçleri ve spor
•Grupların oluşumu
• Sosyal içerme ve dışlama
•Grup bağlılığı
•Grup yapısı (roller ve normlar)
• Grup performansı
•Grup süreçleri ve spor psikolojisi
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
• Üyelik ve Romantik Aşk
• Cazibenin öncülleri
•Üçgen aşk teorisi
•Yalnızlık
•Bağlanma teorisi
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
• Uygulamalı Sosyal Psikoloji: Politik Psikoloji
•Politik psikolojinin temel kavramları
• Otoriter Kişilik Teorisi
• Sosyal Hakimiyet Teorisi
• Sistem Gerekçelendirme Teorisi
• Terör Yönetimi Teorisi
• Sağcı Otoriterlik
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
• Uygulamalı Sosyal Psikoloji: Politik Psikoloji
•Siyasi sosyalleşme
• Oy verme davranışı
• Grup temelli duygular
• Propaganda stilleri ve ikna
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
• Uygulamalı Sosyal Psikoloji: Çevre Psikolojisi
•Çevre psikolojisinin tarihsel süreci
• Kişisel alan ve bölge
• İnsan-çevre etkileşimleri
• Yer kimliği
• Davranış ayarları
Literatürün gözden geçirilmesi.
Okumayı kontrol edin.
Atanan okumaların analizi.
Grup tartışmaları.
Bireysel ve grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
-Dönem konularının kısa bir incelemesi
-Grup tartışmaları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) |
FİNAL SINAVI |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
Reading list is as follows:
•Alcock, J., & Sadava, S. (2014). An Introduction to Social Psychology: Global Perspectives. Sage.
•Aronson, E., Wilson, T., & Akert, R. (2005). Social Psychology, New Jersey, NY: Pearson Education.
•Hogg, M., & Vaughan, G. (2009). Essentials of social psychology. Pearson Education.
•Indexed Scientific Journals (Individual Differences, Journal of Personality and Social Psychology, Personality and Social Psychology Bulletin, Psychological Bulletin, Psychological Review etc…)
•Schneider, F. W., Gruman, J. A., & Coutts, L. M. (2011). Applied social psychology: Understanding and addressing social and practical problems. Sage.
|
Diğer Kaynaklar: |
Indexed Scientific Journals (Individual Differences, Journal of Personality and Social Psychology, Personality and Social Psychology Bulletin, Psychological Bulletin, Psychological Review etc…) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|