PSY431 Cognitive Developmentİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY431
Ders İsmi: Cognitive Development
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilişsel süreçleri tanımlamak, dikkat, KSB ve USB ve zekada ortaya çıkan yaşa bağlı değişmeleri kavramak, bu değişmelerde rol oynayan biyolojik ve çevresel faktörleri açıklamak, bilişsel gelişimi incelemeye dönük önemli deney paradigmalarını tanımlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, bilişsel süreçleri dikkat, KSB ve USB ve zekada ortaya çıkan yaşa bağlı değişmeleri bu değişmelerde rol oynayan biyolojik ve çevresel faktörleri bilişsel gelişimi incelemeye dönük önemli deney paradigmaları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, bilişsel gelişim ile ilgili temel ve genel bilgi sahibi olur.
2) Öğrenciler, bu alanla ve uygulamalarıyla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilir.
3) Öğrenciler, bilişsel gelişimin incelenmesinde deney paradigmalarını tanımlar.
4) Öğrenciler, çeşitli dinleyici gruplarına bilişsel gelişim ile ilgili konularda açıklamalar yapabilir.
5) Öğrenciler, insanı biyolojik, psikolojik ve sosyal yönleri ile anlama yaklaşımı sergiler
6) Öğrenciler, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme becerisine sahip olurlar.
7) Öğrenciler, disiplin-içi ve disiplinler-arası uzmanlar ile birlikte ortak çalışmalar ve uygulamalar yapabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beyin ve Biliş Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) Algı Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Dikkat Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) Bellek I - KSB ve İşleyen Bellek Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) Bellek II - USB Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) Belleğin Nöral Temeli & Günlük Bellek Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) Tekrar Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) Ara Sinavlar Yok
9) Ara Sınavlar Yok
10) Ara Sınavın gözden geçirilmesi Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) Tanıma Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Yönetici İşlevler Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Dil Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Sunumlar Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) Final Gözden geçirme çalışması Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sternberg, R. J., Sternberg, K. & Mıo, J. (2012). Cognitive Psychology (6th Ed.) Wadsworth Cengage
Diğer Kaynaklar: Sternberg, R. J., Sternberg, K. & Mıo, J. (2012). Cognitive Psychology (6th Ed.) Wadsworth Cengage

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Kapatılan Bölüm

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kapatılan Bölüm

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 9 27
Sunum / Seminer 2 20 40
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 24 24
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 179