Gıda Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY451 | ||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics İn İndustrial Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin temel ilkelerini ve psikolojik ve psikometrik teorilerin iş ve örgütsel ortamlarda nasıl uygulandığını öğretmektir. Ayrıca |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilerin işyeri sorunlarını psikolojik açıdan anlamaları için gerekli yeterlikleri, en azından davranışla ilgili problemlerin çözümüne yönelik temel önerilerde bulunabilecekleri şekilde kazanmaları elde etmelerini, iş ortamında kullanılan Psikolojik Değerlendirme araçlarının gerekli psikometrik özellikleri ve bu araçlarla ilgili etik konular hakkında detaylı bilgilendirmeyi içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranış Nedir? | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Örgütlerde Çeşitlilik | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Tutumlar ve İş Tatmini | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Duygular ve Duygu Durumlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Kişilik ve Değerler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Motivasyon | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Motivasyon | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Ara Sınav | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Ara Sınav | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Grup Davranışının Temelleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | İletişim | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Çatışma ve Müzakere | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Örgüt Sistemi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Liderlik | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins, S.P., & Judge, T.A. (2013). Organizational behaviour (15th ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | Robbins, S.P., & Judge, T.A. (2013). Organizational behaviour (15th ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||||||||||||||||||
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | ||||||||||||||||||||||
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||||
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||||||||||
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
11) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
12) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
13) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
14) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
15) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
16) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
17) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
18) | Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | |
19) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
20) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
21) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
22) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
23) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 9 | 27 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 179 |