Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY452 | ||||||||
Ders İsmi: | Testing and Assessment in Industrial Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin uygulama alanı olarak İnsan Kaynakları alanında çalışmayı arzu eden psikologların çalışma ortamında faydalanabileceği ve kurumlara yol gösterebileceği performans değerlendirme, eğitim ihtiyaç analizi, eğitim programlarının hazırlanması, eğitim değerlendirmesi ve kariyer yönetimi gibi konularda uygulama yapabilecek düzeye gelmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, performans değerlendirme, eğitim ihtiyaç analizi, eğitim programlarının hazırlanması, eğitim değerlendirmesi ve kariyer yönetimi gibi konularda uygulamaları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Ölçme ve Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Performans Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Performans Değerlendirme Süreci | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | 360 derece performans değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Değerlendirme Yöntemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Değerlendirme sonuçlarının kontrolü | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | ARA SINAV | Yok |
8) | Eğitim | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Eğitim | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Eğitim | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Eğitim Uygulamaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Eğitim Uygulamaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Eğitim Değerlendirme Süreçleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Kariyer Geliştirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | • Endüstri, İş ve Örgüt Psikolojisi El Kitabı 1. Cilt, 2009, Neil Anderson, Deniz Öneş, Handan Kepir Sinangil, Chockalingam Viswesvaran, Literatür Yayıncılık (Bölüm 13/14). • Industrial & Organizational Psychology: An Applied Approach, 2007, M.G. Aamodt, Wadsworth / S. P. Robbins, 2001, Organizational Behavior, Prentice Hall / • Training in Organizations, 1992, I. L. Goldstein, California: Brooks /Cole • Training for Organizational Transformation, 2000, R. P. Lynton, U. Pareek, London: Sage |
Diğer Kaynaklar: | • Endüstri, İş ve Örgüt Psikolojisi El Kitabı 1. Cilt, 2009, Neil Anderson, Deniz Öneş, Handan Kepir Sinangil, Chockalingam Viswesvaran, Literatür Yayıncılık (Bölüm 13/14). • Industrial & Organizational Psychology: An Applied Approach, 2007, M.G. Aamodt, Wadsworth / S. P. Robbins, 2001, Organizational Behavior, Prentice Hall / • Training in Organizations, 1992, I. L. Goldstein, California: Brooks /Cole • Training for Organizational Transformation, 2000, R. P. Lynton, U. Pareek, London: Sage |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 42 | 126 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 198 |