Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, epidemiyolojinin tanımını, ilkelerini, veri kaynaklarını, epidemiyolojik ölçütleri, araştırma yöntemlerini, epidemiyolojik araştırmaların planlanmasını, bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisini, salgınların incelenmesini, kronik hastalıklar epidemiyolojisini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği: |
Epidemiyolojinin tanımı ve tarihçesi,
Epidemiyolojik ilkeler,
Epidemiyolojik veri kaynakları,
Epidemiyolojik ölçütler,
Epidemiyolojik araştırma yöntemleri,
Epidemiyolojik araştırmaların planlanması,
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi,
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Epidemiyolojinin tanımı
Epidemiyolojik ilkeler
Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
2) |
Epidemiyolojide sağlık ölçütleri |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
3) |
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
4) |
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
5) |
Tanımlayıcı araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum |
6) |
Analitik araştırmalar-Kesitsel araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
7) |
Analitik araştırmalar-Vaka-kontrol araştırmaları
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
8) |
Analitik araştırmalar-Kohort araştırmaları
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
9) |
Deneysel araştırmalar |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
10) |
Metodolojik araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
11) |
Araştırma planlama
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
12) |
Araştırma verilerinin toplanması
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
13) |
Araştırma verilerinin değerlendirilmesi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
14) |
Araştırma raporu yazma ve sunma
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
15) |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, sağlık yönetimi ile ilgili güncel ve ileri düzeyde sistematik bilgilere sahiptir, bunları uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirir. |
|
2) |
Sağlık yönetiminde disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirilmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
3) |
Sağlık yönetiminde kullanılan modeller, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir. |
|
4) |
Sağlık konusunda niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan veri analizi ve istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir. |
|
5) |
Sağlık yönetimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır. |
|
6) |
Sağlık yönetimi alanına yenilik getiren bir yönteme ilişkin ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamaya ilişkin özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
|
7) |
Uzmanlık bilgilerini ve becerilerini kullanarak bir bölgede sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle tespit eder, özgün çözümler üretir ve politika önerileri geliştirir. |
|
8) |
Bir bölgede sağlık yönetim alanında bir araştırmayı planlama, yürütme, analiz ve değerlendirmede üst düzey becerilere sahiptir. |
|
9) |
Alanında yaptığı çalışmanın raporunun hazırlanması, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli dergilerde yayımlanması ve bilimsel toplantılarda sunulması becerilerine sahiptir. |
|
10) |
Sağlık yönetiminde yenilik getiren ya da alanı geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak değerlendirerek ya da gerçekleştirerek bu alana katkıda bulunur. |
|
11) |
Sağlık hizmetleri sunumunda sektörler arası işbirliğini sağlayacak mekanizmaların harekete geçmesini sağlar. |
|
12) |
Alanıyla ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasını organize eder, liderlik yapar. |
|
13) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak sağlık yönetimi alanında yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
|
14) |
Sağlık alanında güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir ve toplum yararına kullanır. |
|
15) |
Sağlık yönetimi alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. |
|