Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT207 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Görüntüleme III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör.Dr. HALİL SOYAL Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN Dr.Öğr.Üyesi HAVVA PALACI Doç. Dr. ONUR YARAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersim amacı, ağırlıklı olarak pratiğe yönelik bir bölüm olup, çok fazla sayıda modalitede öğrenciler eğitim alırlar. Bu uygulama derslerinde, öğrenciler belirlenmiş bir düzen içerisinde tüm görüntüleme cihazlarında bu uygulamayı sırasıyla gerçekleştirirler. Bu periodlar, öğrencilerin cihazları tanıyıp kulanabilecek seviyeye gelmelerine yetecek kadardır. Bu üçüncü uygulama dersi, kesitsel görüntüleme teknikleri olan bilgisayarlı tomografi ve manyetik rezonans cihazlarının yapısının yakından görülmesi, hasta posizyonlamaları ve cihazın kullanımının öğrenilmesi ile ilgilidir. Görüntüdeki normal anatomik yapılarının tanımı, çekimin kalitesi ve patolojilerin film üzerinde nasıl görüntülendiği bu uygulamanın diğer amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: | Tıbbi görüntüleme I dersinin sonunda öğrenciler, • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme • Öğrenilmiş teorik bilgileri pratikte kullanma yeteğine sahip olabilme • Radyoloji departmanında çalışma adına deneyim kazanabilme • Karşılaşılan vakalarda çalışıp, özgün ve güncel olarak işi kavrayabilme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Müfredat içeriğini • Ders içeriğindeki konular hakkında genel bilgi | Yok. |
2) | • Öğrenci hastane belirlenmesi | Yok |
3) | • Belirlenen hastanelerin öğrenciye duyurulması | Yok |
4) | • Klinik uygulama 1. günü | Yok. |
5) | • Öğrenci görevli olduğu departmanda (radyoloji) göreve başlar • Kesitsel görüntü alabilaceği BT cihazıyla çalışır • Kontrast madde kullanımı gösterilir | Yok |
6) | • Kontrastlı BT cihazı kullanımı gösterilir • Kontrastlı madde kullanımı açıklanır • Hastalarda uygulama yapılır | Yok |
7) | • Kesitsel görüntülemede manyetik alan kullanımı açıklanır • Manyetik rezonans görüntüleme cihazı tanıtılır • Cihazın çalışma sistemi ile iilgili bilşgiler uygulamalı olarak gösterilir | Yok |
8) | • Mr görüntüleme | Yok. |
9) | • Mamografi cihazı tanıtılır • Cihazla çekim yapma gösterilir • Uygulama yapar • Mamografi uygulamaları | Yok. |
10) | • Cihazla çekim yapma gösterilir Uygulama yapar | Yok. |
11) | Cihazla çekim yapma gösterilir | Yok. |
12) | Cihazla çekim yapma gösterilir | Yok. |
13) | • Cihazla çekim yapma gösterilir Uygulama yapar | Yok. |
14) | • Cihazla çekim yapma gösterilir Uygulama yapar | Yok. |
15) | Uygulama Defteri teslimi | Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok. |
Diğer Kaynaklar: | yok. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. | ||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
4) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | ||||||
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. | |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 3 |
4) | - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
Akran Değerlendirmesi | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 8 | 32 |
Uygulama | 10 | 8 | 80 |
Derse Özgü Staj | 6 | 8 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 210 |