Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Syllabus’ın incelenmesi
Dersin akışı ve zorunlulukları hakkında bilgi verilmesi
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
2) |
• İletişim kavramının tanımlanması.
• İletişimin temel amacının açıklanması.
• İletişimin toplumsallığının ele alınması.
• Farklı toplumsal katmanlarda gerçekleştirilen bir etkinlik olarak iletişimin tanımlanması.
• İletişim eyleminin sınıflandırılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
3) |
• Canlı yaşamın önkoşulu olarak iletişimin ele alınması.
• Duygusal dil-önerme dili ayrımının açıklanması.
• Simgesel düşünce ve dili belirleyen özelliklerin değerlendirilmesi.
• Düşünce, bilinç, kültürel yaşam, öğrenme ve iletişim arasındaki ilişkilerin açıklanması.
• İletişimin Evriminin tartışılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
4) |
• İletişim ve kültürel sistemler arasındaki ilişkinin açıklanması.
• İletişimin işlevlerinin tanımlanması.
• İletişimin toplumsal işlevlerinin açıklanması.
• Bireylerarası iletişimden toplumsal iletişime geçişin açıklanması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
5) |
• Süreç kavramının tanımlanması.
• İletişimin bir süreç olarak açıklanması.
• İletişim sürecinin temel öğelerinin açıklanması. |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
6) |
• Kültür, algılama ve anlamlandırma ile dil arasındaki ilişkinin açıklanması.
• Yineleme ve artık bilgi kavramlarının tanımlanması.
• Dillerin kökeni ve değişiminin değerlendirilmesi.
• Manipülasyon kavramının ele alınması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
7) |
• Yazının temellerinin açıklanması.
• Yazının doğuşunun anlatılması.
• Yazının evrimi ve yayılması ile alfabenin ortaya çıkmasının açıklanması.
• Basılı yazının ortaya çıkışının anlatılması.
• Yazının toplumsal-kültürel etkilerinin ele alınması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
8) |
• Kültür, algılama ve anlamlandırma ile dil arasındaki ilişkinin açıklanması.
• Yineleme ve artık bilgi kavramlarının tanımlanması. |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
9) |
• Hedef ve alıcı arasındaki farklılıkların yaratacağı sorunların açıklanması.
• Rol ve statü ilişkilerinin tanımındaki ayrımlardan doğan sorunların açıklanması.
• İletilerin düzenlemesindeki ilkelerin açıklanması.
• İleti içeriğinin bozulmasının anlatılması.
• Savunucu iletişim ve empati kavramlarının tanımlanması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
10) |
• Temel iletişim modelinin açıklanması.
• Tek yönlü iletişimin ve çift yönlü iletişimin değerlendirilmesi.
• Feed-back (geri bildirim) kavramının tanımlanması.
• Gürültü, kodlama, kanal ve ortam kavramının açıklanması ve örneklenmesi.
• Ortak referans çerçevesi kavramının tanımlanması. |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
11) |
• Vücut hareketlerinin açıklanması.
• Baş bölgesi, mimikler ve bakışın açıklanması.
• Gözler ve göz bebeklerini etkisinin anlatılması.
• Jestler, el ve kol hareketlerinin açıklanması.
• Gözde, duruş ve ayakların hareketlerinin anlatılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
12) |
• Özel alan ve çok yakın ilişkilerin açıklanması.
• Kişisel alan ve yakın ilişkilerin açıklanması.
• Sosyal alan veya akın çevre ilişkilerinin açıklanması.
• Genel alan ve çevre ile ilişkilerin açıklanması.
• Tokalaşma ve el sıkışmanın dokunsal iletişim biçimleri olarak değerlendirilmesi.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
12) |
• Özel alan ve çok yakın ilişkilerin açıklanması.
• Kişisel alan ve yakın ilişkilerin açıklanması.
• Sosyal alan veya akın çevre ilişkilerinin açıklanması.
• Genel alan ve çevre ile ilişkilerin açıklanması.
• Tokalaşma ve el sıkışmanın dokunsal iletişim biçimleri olarak değerlendirilmesi.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
13) |
• Yalan ve beden dili arasındaki ilişkinin açıklanması.
• Yalan esanasında dikkat çeken beden dili sinyallerinin sıralanması.
• Yüze dokunma, sahte gülümseme, gözlerdeki değişimler ve bakışların yönü konularının açıklanması.
• Tereddüt, bedenin duruşu, ayağın yere vurulması, bacakların duruşu konularının açıklanması.
• Kolların ve bacakların kavuşturulması, yüzdeki değişimler, yüz kızarması konularının anlatılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
14) |
• Konudan uzaklaşma, huzursuzluk, kozmetik düzeltmeler ve tutarsızlık işaretlerini anlatılması.
• Ses tonundaki değişim, hızlı konuşma, sorulara cevap verme süresi, terleme ve yutkunma konularının anlatılması.
• Dudakları ıslatma, aşırı dostça yaklaşım, göz ovuşturma konularının değerlendirilmesi.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
15) |
• Final sınavının gerçekleştirilmesi. |
Veri yok |
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının
incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|