Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SKY205 | ||||||||
Ders İsmi: | 20. yy. Sanatı I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, 20. yüzyıl sanatını modernizm bağlamında tarihsel olarak değerlendirmektir. Bölümler, okumalar ve vaka analizleri aracılığıyla, 19. yüzyılın sonlarından 20. yüzyılın ortalarına kadar modern sanat tarihinde önemli anlar ve stil eğilimlerinin yanı sıra sosyal ve kültürel ilişkiler üzerinde duracağız. Dersler boyunca öğrenciler, metin, ders, tartışma ve görsel / işitsel kaynak kullanımı yoluyla konuyla ilgileneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Fransız İzlenimciliğinin oluşma dönemini tanımlayın. Empresyonist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın İzlenimciliğin etkisini açıklayın; renk ve fırça darbeleri Empresyonist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın İzlenimcinin tasvir ettiği konuları tanımlayın Empresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve onların amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. • Post-Empresyonizmin meydana geldiği süreyi tanımlayın Post-Empresyonist hareketin nasıl bir gelişim gösterdiğini açıklayınız Post-Empresyonist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın İzlenimcinin tasvir ettiği konuları tanımlayın Fovizmin gerçekleştiği dönemi açıklayınız Fovizm hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın Fauvism hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın. En önemli ressamı, Fovizm'in Henri Matisse'sini tanımlayın • Alman Ekspresyonizminin gerçekleştiği dönemi tanımlayın Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Ekspresyonist hareketin nasıl başladığını açıklayabilecektir. Die Brücke ve Der Blaue Reiter arasındaki farkı belirleyin Dışavurumcu ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. Rengin sembolik kullanımını tanımlayın ve tanımlayın; Dışavurumculuk: renklerin duygusal kullanımı; Fovizm Kübist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın Kübizm'in en önemli ressamı Pablo Picasso'yu tanımlayın Fauvism hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın. Modern sanatçıların Afrika sanatına olan ilgisini açıklayın • Füturizmin oluşma dönemini tanımlayın Fütürist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın Fütüristlerin dönemin yeni teknolojik gelişmeleriyle kendilerini ilişkilendirme arzusunu tanımlayın Fauvism hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın. Suprematizmin ve Oluşturmacılığın meydana geldiği dönemi tanımlayın Suprematizm ve Yapılandırmacılık arasındaki farkı tanımlar. Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Bu iki hareketin en önemli ressamlar Kazımir Malevich ve Vladimir Tatlin'i tanımlayın Bauhaus'un meydana geldiği süreyi tanımlayın. Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Bauhaus okulunun ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın En önemli sanatçıları ve tasarımcıları belirle, Wassily Kandinsky, Josef Albers De Stijl'ün meydana geldiği süreyi tanımlayın. Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın Bauhaus ve De Stijl arasındaki farkı belirleyin De Stijl okulunun ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın En önemli sanatçı ve tasarımcıları, Piet Mondrian ve Theo van Doesburg'u tanımlayınDada'nın oluştuğu zamanı tanımlayın Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın Dada'nın nasıl başladığını açıklayın Dada hareketinin ismini nasıl aldığını açıklayın Dada sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. Dada sanatçılarının ironi ve espri anlayışını ve ilk hazır nesneleri tanımlamalarını ve tanımlamalarını sağlamak En önemli sanatçıyı, Dada'nın Marcel Duschamp'ı olarak tanımlayın |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | sınav öncesi tekrar | sınava hazırlık |
1) | Ders Anahatlarını tartışın, Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması | • Modern Sanatın ve hareketlerinin tanımlanması • Modernizmin ve sanat üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir. • Endüstriyel Devrimi ve bunun Batı Avrupa'daki ve sonuçta dünyadaki yaşamın sosyal, ekonomik ve kültürel koşulları üzerindeki etkilerini tanımlayın ve tanımlayın. |
2) | Ders değerlendirmesi | • Modern Sanatın ve hareketlerinin tanımlanması • Modernizmin ve sanat üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir. • Endüstriyel Devrimi ve bunun Batı Avrupa'daki ve sonuçta dünyadaki yaşamın sosyal, ekonomik ve kültürel koşulları üzerindeki etkilerini tanımlayın ve tanımlayın. |
3) | Fransız İzlenimciliği Tartışması | Fransız izlenimciliğinin oluşma dönemini tanımlayın • Empresyonist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın • İzlenimciliğin etkisini tanımlayın; renk ve fırça darbeleri • Empresyonist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın • İzlenimcinin tasvir ettiği konuları tanımlayın • Empresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın |
4) | Post-Empresyonizmin Tartışılması | • Post-Empresyonizmin oluştuğu süreyi tanımlayın • Post-Empresyonist hareketin nasıl bir gelişim gösterdiğini tanımlayın • Post-Empresyonist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın • İzlenimcinin tasvir ettiği konuları tanımlayın |
5) | Fovizm | • Fovizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Fovizm hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Fovizm hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • En önemli ressamı belirleyelim, Fauvism'den Henri Matisse |
6) | Dışavurumculuk | • Alman Ekspresyonizmi'nin döneminin tanımlanması • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • İfade hareketinin nasıl başladığını açıklayın • Die Brücke ve Der Blaue Reiter arasındaki farkı belirleyin • Ekspresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. • Renk sembolik kullanımını açıklayın ve tanımlayın; Dışavurumculuk: renklerin duygusal kullanımı; Fovizm |
7) | Kübizm | Kübizmin meydana geldiği zamanı tanımlayın • Kübist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın • Kübizm'in en önemli ressamı Pablo Picasso'yu tanımlayın • Fovizm hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • Modern sanatçıların Afrika sanatına olan ilgisini açıklayın |
8) | French Impressionism, Fauvism, Expressionism & Cubism | ara sınav |
9) | Fütürizm | 279/5000 • Füturizmin oluşma dönemini tanımlayın • Fütürist hareketin adını nasıl aldığını açıklayın • Fütüristlerin dönemin yeni teknolojik gelişmeleriyle kendilerini ilişkilendirme arzusunu belirlemek • Fovizm hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın |
10) | süpremaztizm ve inşacılık | • Suprematizmin ve Oluşturmacılığın meydana geldiği süreyi tanımlayın • Suprematizm ve Yapılandırmacılık arasındaki farkı tanımlar • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Bu iki hareketin en önemli ressamlarından Kazımir Maleviç ve Vladimir Tatlin'i tanımlayın |
11) | Bauhaus | • Bauhaus'un oluştuğu süreyi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Bauhaus okulunun ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • En önemli olanı belirleyin |
12) | De Stijl | • De Stijl'in meydana geldiği süreyi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Bauhaus ve De Stijl arasındaki farkı tanımlayın • De Stijl okulunun ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • En önemli sanatçı ve tasarımcıları, Piet Mondrian ve Theo van Doesburg'u tanımlayın |
13) | Surrealism | Dada'nın oluştuğu zamanı tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Dada'nın nasıl başladığını açıklayın • Dada hareketinin ismini nasıl aldığını açıklayın • Dada sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. • Dada sanatçılarının ironi ve espri anlayışını ve ilk hazır nesneleri tanımlamalarını ve tanımlamalarını sağlamak • En önemli sanatçıyı, Dada'nın Marcel Duschamp'ı olarak tanımlayın |
14) | Surrealism | • Sürrealizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Sürrealizm'in nasıl başladığını açıklayın • Sürrealizm sanatçısının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın • Sürrealist sanatçıların bilinçaltı kullanımını tanımlayın ve tanımlayın Düzenleme önerin |
15) | genel | genel |
16) | final sınavı | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık makaleler olarak belirlenmektedir Lecture notes are set as weekly articles |
Diğer Kaynaklar: | Arnason , H. H., History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Photography, 7th edition, Boston: Pearson, 2010 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||||
12) En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. | ||||||||||||
13) Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. | |
13) | Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 |
Proje | 2 | 6 |
Ödevler | 15 | 15 |
Ara Juri | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 3 | 18 |
Rapor Teslimi | 3 | 9 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 168 |