Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanır
• İzlenceyi tanır
• Ders outline'ını tanır
• Dersin gerekliliklerini tartışır
• Güncel sorunların analiz edileceği teorik çerçeveyi anlar
|
Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, 3. bölümün okunması |
2) |
• Küreselleşmenin spesifik temalarını tarif eder
• Uluslararası İlişkiler alanındaki temel aktörlerin rollerini tartışır
• Uluslararası ilişkiler ve dünya siyaseti arasındaki farklılıkları karşılaştırır
• Karşılaştırmalı bir bağlamda devlet ve devlet-dışı aktörlerin uluslararası ilişkilerdeki rolünü değerlendirir
• Güvenlik, ekonomi ve kimlik kavramlarını tartışır
|
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler, 10. bölümün okunması
Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, 2. bölümün okunması |
3) |
• Dünya politikasının temel yönlerini açıklar
• Dünya politikasının ana aktörlerini tartışır
• Modern dünya siyasetinin ortaya çıkışına yol açan temel gelişmeleri tartışır
|
Goldstein, Pevehouse ilgili bölümün okunması |
4) |
Uluslararası Hukukun farklı kaynaklarını açıklar
Tarih boyunca ortaya çıkmış farklı uluslararası hukuk sistemlerini karşılaştırır
Farklı bölgelerdeki farklı uluslararası hukuk anlayışlarını karşılaştırır |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölüm okuması |
5) |
Dünya düzeninin ögelerini tanımlar.
Uluslararası düzende devletlerin yerini açıklar.
Bağımsızlık kavramını tartışır. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması
|
6) |
Uluslararası örgütler ve STK'lar.
Uluslararassı örgütleri, STK'ları, ve hibrit kurumları tanımlar.
Uluslararası siyaset açısından farklı türlerdeki uluslararası örgütlerin rollerini karşılaştırır.
Güvenliklerini artırmak için devletlerin yaptıkları ittifakları tartışır.
Sivil toplum, uluslararası örgütler , doğal hukuk, haklı savaş ve ahde vefa ilkesi gibi temel terimleri tanır.
Uluslararası örgütlerin ve uluslararası hukukun devletlerin karar almasına nasıl etki ettiklerini tartışır.
|
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
7) |
İnsan haklarını tanımlar.
ABD ve diğer ülkelerde insan hakları tanımlarının altını çizin farklı liberalizm biçimlerini tanır.
İnsan hakları açısından Amerikan perspektifini değerlendirir.
İnsan hakları çalışmalarındaki temel terimleri tanımlar.
|
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
8) |
Hangi tür çatışmaların devletlerarası olarak sınıflandırıldığını tartışır.
Uluslararası sistem, birey ve grup, devlet ve toplum analiz seviyelerinin devletlerarası çatışmaların sebeplerini anlamaya yardımcı olmalarını açıklar.
Aahlaki ve etik değerleri gözünde bulundurmayı güç kullanma ya da savaşa girme kararı alma açısından değerlendirir. |
Viotti & Kauppi, 8. bölümün okunması |
9) |
Vize Sınavı |
Yok |
10) |
Barış yapımı ve barışın inşası |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
11) |
Adil savaş geleneği ve insani müdahale.
İnsanı müdahalenin tarihini tanır.
Kitlesel zulüm suçu tehdidiyle stratejik olarak mücadele etmede kullanılan temel siyaset yapımı yaklaşımlarını tartışır. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
12) |
Klasik ticaret teorisini, ticaretin eşitsiz şartlarını ve karşılaştırmalı avantajlarını dikkate alarak tartışır.
Klasik ve neoklasik ekonomi anlayışları arasındaki farkı tanır.
Serbest ticaret teorisini, günümüzün eşitsiz kalkınma koşullarına uygular.
Küresel ticareti ve parasal rejimleri sürdürmek açısından uluslararası para kurumlarının rolünü açıklar. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
13) |
Çevre sorunlarının önemini tartışır.
Çevreye dair yaklaşımlarda coğrafi farklılıkları karşılaştırır.
Çevre sorunları hakkındaki uluslararası antlaşmaları değerlendirir. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
14) |
Güvenliğin farklı yönlerini değerlendirir.
Farklı analiz seviylerinde güvenliğe karşı olan tehditleri açıklar.
Güvenlik açısından uluslararası aktörlerin rollerini değerlendirir. |
J. S. Goldstein and J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler: ilgili bölümün okunması |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Jon C. W. Pevehouse & Joshua S. Goldstein, International Relations, Pearson, Boston, 2017.
Goldstein, J. S. ve J. C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler (2015), Çev: Haluk Özdemir , İstanbul: BB101
John Baylis & Steve Smith & Patricia Owens, Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, Pearson, Boston, 2016.
Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, International Relations: World Politics, Pearson, Boston, 2012.
Viotti & Kauppi, Uluslararası İlişkiler Ve Dünya Siyaseti, Pearson 2014.
Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, International Relations Theories, Pearson, Boston, 2006.
Paul R. Viotti & Mark V. Kauppi, Uluslararası İlişkiler Teorisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
Scott Burchill, Theories of International Relations, Palgrave Macmillan, 2006. |
Diğer Kaynaklar: |
Yok-None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|