Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlencenin açıklanması
• Sinema tüketim düzenini ve ticaret düzenini nasıl etkiler? |
Discussion of Syllabus
Discussion of International trade and world economy
|
2) |
Filmi izlemek
Ders
Hakkında tartışma;
- Uluslararası ticaret olmadan ekonomide kıtlığın nasıl gerçekleştiği
-Teknolojik gelişme olmadan yaşam tarzındaki zorluklar |
• Scarcity |
3) |
Sanayi devrimi |
Reading the critisims about the film |
4) |
Ders
Filmi izlemek
Hakkında tartışma;
Serbest ticaret ve korumacılık
Ekonomik krizlerin gelir ve yoksulluk üzerindeki etkileri
|
Reading the critisims about the film and Classical economy and Keynes |
5) |
Liberalizm ve serbest ticaret |
Reading about Milton Friedman ideas |
6) |
Filmler ve küreselleşme hakkında sınıf tartışmaları,
• Küreselleşmenin ekonomik etkileri,
• Küreselleşmenin kültürel etkileri,
• Küreselleşmenin ticari etkileri |
Reading about globalization |
7) |
Küreselleşmenin etkisi ve yokluğunun sonuçları. Filmde Norberg, Tayvan, Vietnam ve Kenya gibi ülkelere küresel kapitalizmle ilgili fikirleri teşvik etmekte ve küreselleşme karşıtı harekete giren protestocuların neden cahil ve tehlikeli olduklarını hissettiklerini kanıtlamaya çalışmaktadır. |
Write an essay on effects of globalization and suggest different films which are related with effects of globalization |
8) |
• 1929'daki büyük krizin etkisinin incelenmesi |
Lecture
Watching the film
Discussion about;
Keynesian economics
|
9) |
Oyun Teorisi |
Reading about market types and game theory |
10) |
2008 mali krizleri ve genel olarak düzensiz kapitalizm |
Research the effects of 2008 crises on international trade and prepare an essay on it. |
11) |
• İş piyasası, kapitalizm, rekabet, şirketler, ekonomik yeniden yapılandırma, uluslararası ekonomi |
Read about labor mobility constraints at globalization |
12) |
• 1492'den sonra Uluslararası ticaret nasıl arttı, kıtalararası mal ticareti |
Examine the Columbian exchange and write an essay about the subject |
13) |
• 1973'te İngiliz iktisatçı E.F. Schumacher, “Küçük, Güzeldir - İnsanların Maddi Gibi İktisat”, - açgözlülük değil, uyum arzusu tarafından yönlendirilen bir ekonominin vizyonunu sunan bir kitap; Küresel finansal türevlere değil, topluma ve ekolojik değerlere dayalı bir ekonomi. 1970'lerde “Küçük, Güzeldir”, bugünkü Yerel Gıda Devrimi'nin atası olan toprağa geri dönüş hareketi başlattı. |
Read about Green economics and Small is Beautiful approach and write an essay on it |
14) |
• Küreselleşme ve dünya ekonomisine ve uluslararası ticarete etkileri |
Lecture
Class Discussion
|
15) |
Final |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|