Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, Yönetimsel bakış açısıyla, bu ders stratejik yönetim, çevre analizi, strateji oluşturma, uygulama ve kontrol konularında öğrencilere temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu konularla ilgili vaka analizleri yapılmaktadır. Bu konular tartışılırken, küreselleşme, inovasyon, sürdürülebilirlik ve stratejik yönetimin Türk iş bağlamına uygulanabilirliğiyle bağlantı kurulacaktır. |
Dersin İçeriği: |
• Endüstrinin temel yapısal özelliklerini ve endüstrinin olgunlaşma düzeyini analiz edebilecektir.
• Çevre ve endüstrinin koşullarına göre firmaya en çok uyan stratejiyi geliştirebilecektir.
• Firmanın kaynaklarından, yeterlilik ve temel yetkinliklerinden en iyi şekilde yararlanmasını sağlayacak strateji ve hedefleri oluşturabilecektir.
• Stratejinin uygulanması sırasında oluşacak kritik durumları ve potansiyel riskleri tartışabilecektir.
• Strateji oluşturma, uygulama ve kontrol süreçlerini bir bütün olarak açıklayabilecektir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Strateji nedir?
Süreçler ve çeşitleri?
|
yok |
2) |
Tanımı
Süreçler
|
yok |
3) |
Analizler
Değerlendirmeler
|
yok |
4) |
Şirket
Analiz
Fırsatlar
Değerlendirme
|
yok |
5) |
Şirket
Analiz
Fırsatlar
Değerlendirme
|
yok |
6) |
Şirket
Analiz
Fırsatlar
Değerlendirme
|
yok |
7) |
Şirket
Analiz
Fırsatlar
Değerlendirme
|
Okuma tekrarı ve yeni fikirler üzerine düşünme |
8) |
vize sınavı |
vize sınavına hazırlık |
9) |
Şirket
Analiz
Fırsatlar
Değerlendirme
|
yok |
10) |
Şirket
Analiz
Fırsatlar
Değerlendirme
|
yok |
11) |
Şirket
Analiz
Fırsatlar
Değerlendirme
|
yok |
12) |
sunum |
yok |
13) |
sunum |
|
14) |
sunum |
yok |
15) |
final |
finale çalışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|