MUHD312 Türkiye Denetim Standartlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUHD312
Ders İsmi: Türkiye Denetim Standartları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi İREM BATIBAY TÜNAYDIN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HAKAN TAŞTAN
GÖKTUĞ DUYAR
Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi İREM BATIBAY TÜNAYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler şu konularda bilgilendirilmektedir;
Bağımsız Denetçiler İçin Etik Kurallar Standardı; ISQC1 Kalite Standardı I; genel ilkeler ve sorumluluklar (UDS300-399); risk değerleme ve belirlenen riskler ile ilgili uluslararası denetim standartları (UDS300-499); denetim kanıtları ile ilgili uluslararası denetim standartları (UDS 500-599); başkalarının çalışmalarından faydalanma ile ilgili uluslararası denetim standartları (UDS 600-699); denetim sonuçları ve raporlama ile ilgili uluslararası denetim standartları (UDS 700-799); uzmanlık gerektiren alanlarla ilgili uluslararası denetim standartları (UDS 800-899).
Dersin İçeriği: • Denetim temel kavramlarını açıklar.
• Denetimin tarihsel gelişimini analiz eder.
• Denetim standartları ihtiyacı ve gelişimi konusunda karşılaştırma yapar.
• Uluslararası denetim standartlarını analiz eder.
• Mali tabloların bağımsız denetimini denetim standartları ile ilişkilendirir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Denetim temel kavramlarını açıklar. • Denetimin tarihsel gelişimini analiz eder. • Denetim standartları ihtiyacı ve gelişimi konusunda karşılaştırma yapar. • Uluslararası denetim standartlarını analiz eder. • Mali tabloların bağımsız denetimini denetim standartları ile ilişkilendirir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Genel Kabul Görmüş Denetim • Genel Standartlar • Çalışma Alanı Standartları • Raporlama standartları • Uluslararası Denetim ve Güvence standartları Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
2) • Bağımsız denetçiler için etik kurallar standardı Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
3) • Genel ilkeler ve sorumluluklar (UDS300-399) • Denetimin planlanması ve yürütülmesinde önemlilik kavramı(UDS320) • Belirlenen risklere karşı denetçinin uygulayacağı prosedürler(UDS330) Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
4) • Dışarıdan hizmet alan kurluşlarda denetim yaklaşımını tanımlar. (UDS402) • Denetim sırasında yanlışlıkların değerlendirilmesi kavramını tanımlar.(UDS450) Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
5) • Denetim kanıtları ile ilgili uluslararası denetim standartları (UDS 500-599) • Denetim kanıtları (UDS500). • Özellik arz eden hesap kalemleri için dikkate alınması gereken hususlar(UDS501). Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
6) • Dış kaynaklı teyitler (UDS505). • İlk denetimler ve açılış bakiyeri(UDS510). Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
7) • Analitik prosedürler (UDS520) • Muhasebe tahminlerinin gerçeğe uygun değer muhasebe tahminlerinin denetimi(UDS540) • İlişkili taraflar(UDS550). Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
8) • Bilanço tarihinden sonraki olaylar (UDS560) Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
9) • Başkalarının çalışmalarından faydalanma ile ilgili uluslararası denetim standartları (UDS600-699) • İç denetim çalışmalarından faydalanılması (UDS610) • Bağımsız denetçilerin çalışmalarında bir uzmandan yararlanması (UDS620) Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
10) • Denetim sonuçları ve raporlama ile ilgili uluslararası denetim standartları (UDS 700-799) • Finansal tablolara ilişkin görüşün oluşması ve raporlama • Bağımsız denetçi raporunda yer alan görüşte yapılan değişikler(UDS701) Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
11) • Bağımsız denetçi raporundaki dikkat çekilen hususlar paragrafları ve diğer hususlar paragrafları(UDS705) • Bağımsız denetçi raporunda dikkat çekilmesi gereken hususlar ve diğer açıklamalar(UDS706) Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
12) • Karşılaştırmalı bilgiler, karşılık gelen bilgiler ve karşılaştırmalı finansal tabloları(UDS710). • Denetçinin denetlenmiş finansal tabloları içeren dökümanlardaki diğer bilgilere ilişkin sorumlulukları(UDS720). Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
13) • Uzmanlık gerektiren alanlarla ilgili uluslararası denetim standartları (UDS 800-899). • Özel amaçlı çerçeveler uyarınca hazırlanan finansal tabloların Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
14) • Özet finansal tablolara ilişkin rapor hazırlanması işlemleri(UDS810) Derste anlatılan konular tekrarlanacak.
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin Hocasının Notları
Diğer Kaynaklar: Diğer Kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
11) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
12) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
13) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
14) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
15) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
18) Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
19) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
20) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
21) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
22) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
23) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Juri 1 % 0
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 171