Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Ogrenci, genel hücre yapısını ve hücre içi organellerini tanımlayabilir
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Ogrenci, laboratuar testlerinin prensiplerini kavrayabilir.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Ogrenci, karbonhidratların, lipitlerin, proteinlerin ve nukleik asitlerin yapılarının ve metabolik fonksiyonlarini tanımlayabilir.
|
2) Ogrenci, enzimlerin işlevleri, özellikleri ve mekanizmalarını tanımlayabilir
|
3) Ogrenci, vitaminlerin biyokimyasal işlevlerini tanımlayabilir.
|
4) Ogrenci, membran biyokimyasal işlevini tanımlayabilir
|
5) Ogrenci, sitoplazmada metabolizmayı, mitokondriyumu ve çekirdeği tanımlayabilir
|
6) Ogrenci, amino asit ve proteinlerin, karbonhidratların ve lipidlerin hucrenin farkli bolumlerindeki metabolizmasını ozetleyebilir.
|
7) Ogrenci, amino asit ve proteinlerin, karbonhidratların ve lipidlerin metabolik bozukluklarını tanımlayabilir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Genel hücre yapısı ve hücre altı organelleri
• Laboratuvar güvenliği
• Klinik laboratuvar malzemeleri |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
2) |
• Hücrenin bileşenleri: Karbonhidratlar
• Amino asitlerin ve proteinlerin genel reaksiyonu
• Plazma protein elektroforezi |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
3) |
• Hücrenin bileşenleri: Lipidler
• Karbonhidratların genel reaksiyonları
• Kan örneği |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
4) |
• Hücrenin bileşenleri: Proteinler
• Ultra santrifüj, SDS-jel elektroforezi, jel filtrasyon kromatografisi teknikleri
• Lipidlerin genel reaksiyonu
• Lipoprotein elektroforezi |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
5) |
• Hücrenin bileşenleri: Nükleik asitler
.PCR, agaroz jel elektroforezi, Northern ve Southern blot teknikleri
• Elektrolitler
• pH ve tampon sistemleri
• Solusyon türleri
• pH kavramı |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
6) |
• Enzimler
.PYMOL
• Temel ayırma teknikleri
• Hemoglobin ve bilirubinin değerlendirilmesi |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
7) |
• Su ve elektrolitler
• Spektroskopik analiz yöntemleri |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
8) |
Ara Sınav I |
- |
8) |
Ara Sınav I |
- |
9) |
• Vitaminler
• Serum ve idrarda kalsiyum ve fosfor analizi
• İdrar taşlarının analizi |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
10) |
• Membran yapısı ve işlevi
• Kandaki bir parametrenin analizi |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
11) |
Ara Sınav II |
- |
12) |
• Mitokondri: Biyoenerjetik
•İdrar analizi |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
13) |
Translasyon |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
14) |
Çekirdek: Çoğaltma ve transkripsiyon |
Ders notları ve powerpoint sunumu |
15) |
Final Sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
2 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
1 |
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
1 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
1 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
1 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|