Dersin Amacı: |
Bu ders, Avrupa Birliği’nin maddi hukuku hakkında temel bilgileri vermektedir. Bu çerçevede Avrupa bütünleşme sürecinin “temel ”ini oluşturan ve malların, kişilerin, hizmetlerin ve sermayenin serbestçe dolaştığı (dört serbestî), iç sınırları olmayan bir alan olarak tanımlanan Avrupa iç pazarı kavramına ağırlık verilmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu meyanda, ilk olarak, Avrupa bütünleşmesi ve Avrupa Birliği ile ilgili genel birtakım bilgiler verilerek, iç pazar konusu için gerekli alt yapı oluşturulmaktadır. Bunu takiben, Avrupa iç pazarı, kurucu antlaşma hükümleri, Birlik kurumlarının tasarrufları ve özellikle de Avrupa Birliği Adalet Divanının içtihat hukuku arasındaki karşılıklı etkileşim göz önünde bulundurularak, her bir serbest dolaşım yönünden ayrı ayrı incelenmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Avrupa Birliği’nin Kuruluşuna götüren |
Konularının kitaptan okunması |
2) |
• Avrupa Birliği’nin öncü kurumları |
Konularının kitaptan okunması |
3) |
• Savaş Sonrası Avrupa’da yaşanan siyasi ve ekonomik kriz ortamı
• Paris-Roma Antlaşmaları’nın Avrupa Birliğinin kurumsallaşmasındaki rolleri |
Konularının kitaptan okunması |
4) |
• Avrupa Tek Senedi, Maastricht Antlaşmaları incelenir |
Konularının kitaptan okunması |
5) |
• Amsterdam ve Nice Antlaşmaları incelenir |
Konularının kitaptan okunması |
6) |
Avrupa Birliği Genişleme ve Derinleşme Süreçleri |
Konularının kitaptan okunması |
7) |
• Avrupa Birliği Türkiye İlişkilerinin Tarihsel Süreci |
Konularının kitaptan okunması |
8) |
Vize |
|
9) |
AB’nin Organları |
Konularının kitaptan okunması |
10) |
AB’nin Organları |
Konularının kitaptan okunması |
11) |
Avrupa Parlamentosunun görevleri |
Konularının kitaptan okunması |
12) |
• Avrupa Adalet Divanının yapısı
• Avrupa Birliği’nin Yargı Düzeni |
Konularının kitaptan okunması |
13) |
• Gümrük Birliğine İlişkin temel kavramlar |
Konularının kitaptan okunması |
14) |
Avrupa Birliği İle Diğer Uluslararası Kuruluşlar arasındaki ilişkiler |
Konularının kitaptan okunması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|