Dersin Amacı: |
Okan Üniversitesi Akışkanlar Mekaniği II dersinin amacı; Türbomakinaya giriş. Baş kaybı. Bir turbomakinadaki akış kinematiği. Hız üçgenleri. Darbe türbini. Eksenel ve radyal akış makineleri. Yakınlık yasaları. Turbo makinelerin bazı tasarım yönleri, doğrusal ve radyal kaskadlar. Kavitasyon. |
Dersin İçeriği: |
Akış alanı, kütlenin korunumu, diferansiyel denklemler
Akışkanın tanımlanması Deformasyon, Momentum Denklemini Tanıma, Diferansiyel Denklemler
Temel Diferansiyel Denklemleri Boşaltmayı Tanıma, Boyutsal Analizin Doğası, Akışkanlar Mekaniğinde Boyutsuz Gruplar, Akım Benzerliği ve Model Çalışmaları
Tamamen Geliştirilen Laminer Akışların Belirlenmesi, Hız Dağılımı, Kayma Gerilmesinin Dağılımı, Hacim Akış Hızı
Bir Boru, Duvar Kesme Stresinde Tam Olarak Geliştirilen Akışı Belirleyin
Bir Boru İçinde Tam Olarak Geliştirilen Türbülanslı Akışı Tespit Edin
Basınç kaybını Belirleme, Moody Diyagramını, Boru Akış Sistemlerini Tanıma
Momentum İntegral Denklemi, Toplam Sürtünme Kuvveti
Deplasman Kalınlığı Konseptini, Basınç Düşüşünü Tanıyın
Sürükleme ve Kaldırma Güçlerini Gösterme
Açısal Momentum İlkesinin Tanımlanması, Euler Türbovaskin Denklemi, Akışkan Makinesinin Ölçeklendirilmesi, Akışkan sisteminin performansı |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Akışkanlar Mekaniği Müfredatını Belirleyin |
|
2) |
Akışkanlar Mekaniği II'nin kapsamı, akış alanı, kütlenin korunumu, diferansiyel denklemler |
|
3) |
Akışkanın tanımlanması Deformasyon, Momentum denkleminin farkları, Diferansiyel denklemler |
|
4) |
Temel Diferansiyel Denklemleri Boyutsuzlaştırmayı Tanımlamak, Boyutsal Analizin Doğası, Akışkanlar Mekaniğinde Boyutsuz Gruplar, Akış Benzerliği ve Model Çalışmaları |
|
5) |
Tam olarak Geliştirilen Laminer Akışların Belirlenmesi, Hız Dağılımı, Kayma Gerilmesi Dağılımı, Hacim Akış Hızı |
|
6) |
Bir Boru, Duvar Kesme Stresinde Tam Olarak Geliştirilen Akışı Belirleyin |
|
7) |
Boru içinde tam gelişmiş türbülanslı akışın belirlenmesi |
|
8) |
Ara sınav vasıtasıyla öğrencileri değerlendirir. |
|
9) |
Kafa Kaybını Belirleme, Moody Şemasını, Boru Akış Sistemlerini Tanır. |
|
10) |
Momentum İntegral Denklemi, Toplam Sürtünme Kuvveti |
|
11) |
Deplasman Kalınlığı Konseptini, Basınç Düşüşünü Tanır |
|
12) |
Sürükleme ve Kaldırma Güçlerini Gösterme |
|
13) |
Açısal Momentum İlkesini Tanımlamak, Euler Türbovaskin Denklemi, Akışkan Makinesini Ölçeklendirmek, Bir Akışkan Makinesi Performansı, NPSH |
|
14) |
Pompa ve pervaneleri tanıtmak, İş makinelerini tanımlamak |
|
15) |
Final sınavı ile öğrencileri değerlendirir. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|