Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izleğini açıklar.
• Yönetim kavramını tanımlar.
• Organizasyon kavramını açıklar. |
|
2) |
• Analiz birimi kavramını açıklar.
• Değişken ve parametre kavramlarını tartışır.
• Hipotez kavramını tanımlar.
• Ölçek geliştirme kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.3-32
|
3) |
• Yönetim kavramını açıklar.
• Yöneticilik unsurunu tanımlar.
• Organizasyon unsurunu açıklar.
• Davranış kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması |
4) |
• Eğitim unsurunu açıklar.
• Yetiştirme kavramını tanımlar.
• Geliştirme kavramını tanımlar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.76-89
|
5) |
• Karar modelleri ve karar vermede rasyonellik konusunu açıklar.
• Çerçeveleme etkisini açıklar.
• Karar verme ve kültür ilişkisini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.99-130
|
6) |
• Planlama sürecinin başlangıcıni açıklar.
• Amaç ve hedeflerin belirlenmesini tartışır.
• Amaçlara ulaştıracak alternatif yolların belirlenmesini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.131-146
|
7) |
Vize Sınavı |
Vize sınavına hazırlık. Vize konularının okunması.
Koçel, 2010 s.154-167
|
8) |
• Organizasyon yapılarını belirleyen unsurları açıklar.
• İş bölümü ve uzmanlık konularını açıklar.
• Departmanlaşma kavramını tanımlar.
• Emir-komuta zincirini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.175-186
|
9) |
• Mesleki unvanları açıklar.
• Örgütsel unvanları tanımlar.
• Kadro unvanlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.186-198
|
10) |
• Bilimsel yönetim yaklaşımını tanımlar.
• Bürokrasi yaklaşımını açıklar.
• Hawthorne araştırmalarını tanımlar.
• Sistem yaklaşımını açıklar.
• Woodward araştırmasını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.205-334
|
11) |
• Uyum yaklaşımlarını açıklar.
• Toplam kalite yönetimi anlayışını tanımlar.
• Organizasyonların yeniden yapılandırılmalarını tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.345-458
|
12) |
• Kaos teorisini açıklar.
• Yönetim labirentinin başlıca unsurlarını tanımlar.
• İletişim sürecinin unsurlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.473-544
|
13) |
• Güç kaynaklarını açıklar.
• Liderlik teorilerini açıklar.
• Gruplararası ilişkiler ve çatışmaları tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.551-659
|
14) |
• Çatışma türlerini açıklar.
• Çatışma çözümleme yollarını tanımlar.
• Örgütsel çatışma yönetimi sürecini açıklar.
|
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.645-667
|
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.3-667
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
5 |
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
3 |
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
3 |
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
5 |
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
3 |
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
5 |
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
5 |
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
5 |
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
5 |
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
5 |