Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat Tartışması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014 |
2) |
• Politik iletişimin panopisini tanımlamak
• Siyasal iletişim çalışmasını gösterme
• Medya ve politik bilgiyi özetleme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
3) |
• Normatif demokrasi teorisini tanımlamak
• Klasik deirekt demokrasiyi, liberal demokrasiyi, müzakereci demokrasiyi karşılaştırmak
• Demokratik ipliği birlikte çekme hakkında daha fazla bilgi edinme
• Siyasi iletişimi ve eleştirel yaklaşımı tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
4) |
• Siyasal iletişimi tartışmak
• Siyasi iletişimin üç önemli oyuncuyu içerdiğini açıklamak
• Liderleri, medyayı ve kamuoyunu karşılaştırmak
• Medya platformu ve küresel strateji üzerindeki politik iletişimi tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
5) |
• Siyasi iletişim burslarının erken tarihini açıklamak
• Lippmans Insights ve propagandalarını tartışmak
• Sosyal bilimi açıklar ve politik iletişimi, araştırma metodolojilerini tanımlamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014
|
6) |
• Medya ve politik bilgiyi tartışmak
• Siyasi alanda kitle iletişim perspektifinin altını çizin ve İnternet çağındaki psikolojik, sosyolojik yaklaşımı ve politik bilgiyi ana hatlarıyla çizmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age, by Richard M. Perloff, Roadledge, New York, November 27, 2014 |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
• Çağdaş politik sosyalleşmeyi tanımlamak
• Kitle iletişim araçlarının ve yeni medyanın etkilerini tartışabilme
• Kişilerarası iletişim dinamiklerini sergilemek ve medya teknolojilerinin politik katılım üzerindeki etkisini tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
9) |
• Siyasetin bilimsel ve sosyal temellerini tartışmak
• Çerçevenin makro yönlerini ve teror savaşını ilişkilendirmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
10) |
• Siyasi haberleri açıklaMA
• Clinton, Bush, Obama’nın siyasi haberleri ve medyası ile Tayyip Erdoğan’ı eşleştirme
• Özellikle dış mekanda ve bakış açısında performans gösteren liderlerin ve medya performanslarının örneklerini tartışarak kamusal alan kavramını tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
11) |
• İletişimi ve seçim kampanyasını anlatmak
• Geçmiş ve şimdiki politik kampanyaları tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
12) |
• Siyasi kampanyalarda ana oyuncuları tanımlama
• Medyayı, adayları, siyasi danışmanları ve siyasi partileri karşılaştırma
• Bu dört anahtarla ilişkiyi tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
13) |
• Siyasi reklamcılığın tartışılması
• Cumhurbaşkanlığı kampanyalarındaki reklamların özelliklerini açıklama
• ABD ve Türkiye'deki son seçim çalışmalarını gösterme
• Siyaset seçim kampanyasının popüler ağ çalışmalarını listelemek ve dünya liderlerini tartışmak
|
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011 |
14) |
Öğrenci proje takımlarının siyasi kampanya analizleri hakkında tartışması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
15) |
Seçim kampanyasında siyasi reklamcılığın rolü
Tartışma - Practices of Looking Bölüm 15 |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication, by Gadi Wolsfeld, Roudledge, New York, February 12, 2011
|
16) |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|