Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrencilere dersi tanıtmak. |
Ders akışı tekrarı |
2) |
Tasarımın temel ilkelerini öğrenmek ve tasarım programı kullanımına giriş (illüstratör)
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
3) |
Renk kavramına giriş.
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
4) |
• Temel teknikleri incelemek
• Tasarım yöntemlerini öğrenmek
• Temel görsel iletişim unsurlarını kavramak
• Bakma, görme, algılama işlemleri hakkında tartışmak
• Alan kompozisyonu kavramını irdelemek |
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
5) |
• Dijital tasarım hakkında tartışmak
• Tasarım süreçlerini tanımak ve analiz etmek
• Gelişimi, fikir üretme ve görüntü kavramlarını öğrenmek
• 2 boyutlu ve 3 boyutlu tasarımları öğrenmek
• Metin araştırması kavramını irdelemek
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
6) |
Görsel ve metnin uyumlu bir biçimde kullanılmasını öğrenme ve görsellerle kolaj oluşturma.
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
7) |
• Tasarım tarihini genel olarak değerlendirmek
• Tasarım, sanat, mimarlık, sanat akımları gibi kavramları tartışmak
• Tasarım kavramını irdelemek
• Tasarım felsefesi prensiplerini ele almak
• Endüstriyel tasarım kavramını öğrenmek
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
8) |
• Tasarım tarihini genel olarak değerlendirmek
• Tasarım, sanat ve sanat akımları gibi kavramları tartışmak
• Tasarım kavramını irdelemek |
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
9) |
• Görüntülerin yaratılması sürecini incelemek
• Düşüncenin mesaj olarak iletilmesi hakkında tartışmak
• Yaratıcı faaliyet örneklerini ele almak
• Görüntü ve görsel dil oluşturma kavramlarını irdelemek
• Tasarım süreçlerini anlamak ve incelemek
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
10) |
• İletişim tasarımıyla ilgili farklı disiplin ve yaklaşımları tartışmak
• Alanla ilgili yeni yaklaşım ve perspektifleri ele almak
• Yaratıcı sürecini irdelemek
• Diğer disiplinlerin dijital tasarım alanıyla ilişkisini incelemek
• Medya kuramlarını araştırmak
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
11) |
• İleri düzeyde görüntülerin yaratılması sürecini incelemek
• İleri düzeyde görüntülerin çeşitli tekniklerini ele almak
• Görüntü oluşturmayı öğrenmek
• Görüntü analizlerini değerlendirmek
• Tasarım örneklerini irdelemek
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
12) |
• Dijital medya kavramlarını öğrenmek
• Teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiyi incelemek
• Dijital kültür alanındaki temel teoriler ele almak
• Yeni medya ve dijital çalışmaların araştırılması
• Dijital çalışmaları değerlendirmek ve tartışmak
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
13) |
• İçerik geliştirme, tasarım sürecinin ve bütünlüğünü ele almak
• İçerik geliştirme, yaratıcı düşünce kavramlarını içselleştirmek
• Yaratıcılığı geliştirme metotlarını irdeleme
• Görselleştirme stratejilerini incelemek
• Tasarlanan ürün ve tasarım bütünlüğünü tartışmak
|
Bir sonraki ders için verilecek olan ödev |
14) |
Dönem boyunca işlenen konuların tekrarı ve değerlendirilmesi
Yıl sonu sınavı öncesi genel değerlendirme
|
Final sınavına hazırlık
|
15) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|