İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT422 | ||||||||
Ders İsmi: | Aile Şirketleri Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı aile işi kurmak konusunda öneri ve bilgi vermektir. İş dünyasının bir parçası olarak; ticaret tarihinin içinde aile iş modelleri fikri gerçekten büyük bir potansiyeldir. Aile şirketi yönetiminin risklerini ve avantajlarını öğrenmek; öğrencilerin fırsat yaratmalarını destekleyecektir. |
Dersin İçeriği: | Aile şirketinin tanımı; aile şirketlerinde araştırma; veraset komplosu ve yönetimi; aile şirketlerinde strateji; stratejik planlamanın aile şirketlerindeki rolü; çalışanlar için özkaynak tazmini; aile şirketlerinde hissedar ilişkileri; aile üyeleri arasındaki işlemlerin ve problemlerin yönetilmesi; aile şirketlerinde profesyonelleşme; profesyonel yönetime geçiş; aile şirketlerinde kültür ve devamlılık; aile şirketlerinde yönetim kurulu; girişimciliği ve sürekli büyümeyi destekleyen yönetim uygulamaları; aile şirketlerinin varlığını sürdürmesi, adaptasyon ve büyüme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Aile işletmeciliğinin doğası ve birikimi • Aile işletmeciliğinin diğerlerinden farkı | |
2) | • Iş dünyasındaki önemli aileler • Güven ve sadakatın inşası | |
3) | • Aile girişiminin içeriği | Dünyadan küçük aile işletmelerine örnekler |
4) | • Aile İşletmeciliğinde Liderlik • Liderlik Kıstasları | |
5) | • Aile İşletmeciliğinde Başarı ve Devamlılık • Aile İşletmeciliğinde başarının yolu, girişimciliği sürdürmekten geçer • Kuşaklar arası iletişim | |
6) | • Gücün Transferi • Aile İşletmeciliğinde güce dayalı başarılı devamlılıklar | Kendi ülkenizde başarılı kuşak aktarımlarına örnekler düşünülmesi |
7) | • Küçük Aile İşletmeciliği • Küçük Aile İşletmeciliğine Örnekler | |
8) | • Aile İşletmeciliği Yönetimi • En iyi yönetimsel uygulama örnekleri | |
9) | • Aile İşletmeciliğinde Strateji ve Denetleme • Strateji yaratmak • Aile İşletmeciliğinde kontrol ve denetim | |
10) | • Aile İşletmeciliğinde Finansal Durum Analizi • Finans planlaması • Aile İşletmeciliğinde değerlendirme kıstasları | Kavramsal çerçevelendirme |
11) | • Iş hayatında aile iletişimi • Aile buluşmaları, toplantılar ve ortak mekanlar | |
12) | • Aile İşletmeciliğinin Geleceği • Değişim, adaptasyon ve inovasyon | Örneklem üzerine düşünme |
13) | • Girişimin Ruhu • Ruhu yaşatabilmek • Asırlık aile şirketlerinden alınacak dersler | |
14) | • Aile İşletmeciliğinin Geleceği nasıl Olmalı • Aile İşletmeciliğinde yaratıcılık, risk ve vaka analizleri | Örnekler üzerine düşünme |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Aile Şirketlerinin Yönetimi, Yazar: Prof. Dr. Arman Kırım; Yayınevi : Sistem Yayıncılık 2010 Aile Şirketleri ve Profesyonel Yöneticiler; Yazar: İnci Özkul, Yayınevi : Bulut Yayınları 2016. |
Diğer Kaynaklar: | Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Yazar: Gürkan Haşit, Yayınevi : Ekin Basım Yayın 2010 Aile Şirketleri Yazar: İlhami Fındıkçı, Yayınevi : Alfa Yayıncılık 2014. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 70 |
Ödevler | 14 | 28 |
Final | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 168 |