Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders İzleneğini ve Anahattını Tartışır
• Dönem Projesinin çerçevesini tanımlar; ana konu, ekip oluşturma, önemli son tarihler, rapor yazma, teslim tarihi vb.
• Örgütsel davranışla ilgili temel giriş terimlerini ve kavramlarını tanımlar
• Örgütsel davranışı incelemenin önemini tanıtır |
İzleneği gözden geçirin |
2) |
• Yaşlılar gibi farklı insan gruplarına karşı tutumunuzun nasıl olduğunu tartışır.
• Ayrımcılığın biçimlerini tahmin edin ve kuruluşlarda bunlara örnekler verir.
• Hangi biyografik özelliklerin insanlar tarafından ayrımcılığa maruz kalabileceğini belirler.
• Bir yönetici olarak, çeşitlilik yönetimi adına kuruluştaki herkesin başkalarının ihtiyaçları ve farklılıkları konusunda nasıl duyarlı ve duyarlı olmasını sağlayacağını belirler. |
Ders içeriğini gözden geçirin |
3) |
• Tutum ve iş tatmini kavramını açıklar
• Hangi faktörlerin iş tatmininde artışa yol açtığını tartışır
• Davranışın her zaman tutumlardan kaynaklanıp kaynaklanmadığını ve nedenini tartışır
• İş tatmini, işe katılım ve örgütsel bağlılık gibi başlıca iş tutumlarını karşılaştırır
• Çalışmalara göre insanların işlerinden ne kadar memnun olduklarını belirler
• Memnun ve memnun olmayan çalışanların işyeri üzerindeki etkisini değerlendirir |
Ödev: Robbins & Judge (2015). Bölüm 3: Vaka Olayı 1 “Mutluluğun Peşinde: Esneklik. Soruları cevapla. |
4) |
• Duyguları ve ruh hallerini tanımlar ve ayırt eder
• Temel duyguları ve ruh hallerini tanımlar ve listeler
• Duyguların rasyonalitemiz üzerindeki etkisini tartışır
• Duyguların ve ruh hallerinin kaynaklarını listeler
• Duygusal Olaylar Teorisinin ne anlama geldiğini tartışır
• Duygusal zekayı tanımlayın ve yöneticilerin duygusal zeka testlerini kullanması gerekip gerekmediğini tartışır |
Proje konusunu ve araştırma metodolojisini gönderin (önümüzdeki hafta) |
5) |
• Neden bazı insanların sessiz ve pasif, diğerlerinin ise gürültülü ve agresif olduğunu tartışır
• Kişilik, kalıtım ve/veya çevrenin gelişimine katkıda bulunan faktörleri tanımlar
• Myers Briggs Tip Göstergesi kişilik çerçevesini uygular
• Beş Büyük Kişilik Çerçevesini uygular
• Durumsal güç gibi durumsal faktörlerin kişilik üzerindeki etkisini tanır
• Değerlerin bir nesilden diğerine, bir kültürden diğerine nasıl değiştiğini ve değerlerdeki değişimi hangi dış etkilerin taşıyabileceğini tartışır |
Ödev: Robbins ve Judge (2015). Bölüm 5: Kibar Olmanın Bedeli Üzerine, s.179. Vakayı okuyun ve bir sonraki ders oturumunda tartışılacak soruları yanıtlayın. |
6) |
• İnsanların rol algılarının zamanla daha az geleneksel hale gelip gelmediğini ve nedenini tartışır
• Başkalarını yargılarken bilerek veya bilmeyerek kısayollar yapıp yapmadığınızı ve bunların ne tür kısayollar olduğunu, yani seçici algı, hale etkisi, kontrast etkisi, klişeleştirme vb. tartışır
• Algı ve bireysel karar verme arasında nasıl bir bağlantı kurabileceğinizi belirler
• Bireysel farklılıkların ve organizasyonel kısıtlamaların karar verme üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu tartışır |
Ders içeriğini gözden geçirin
Bitirme projesi üzerinde çalışmaya devam edin |
7) |
• Motivasyon teorilerinin gerçek organizasyonel ortamlarda uygulanıp uygulanamayacağını ve nasıl uygulanabileceğini tartışır
• Örgütsel adaletin nasıl eşitlik teorisinin geliştirilmiş hali olduğunu tartışır
• Çalışan bağlılığının yönetim üzerindeki etkileri |
Ara Sınava Çalışın
Bitirme projesi üzerinde çalışmaya devam edin |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
• Grup davranışının temelleri ile çalışma ekipleri arasında ayrıntılı bir ayrım yapar
• Organizasyonlarda ekip oluşturma ve ekip etkinliğinin neden popüler olduğunu ve hangi faktörlerin ekip çalışmasını iyileştirebileceğini veya engelleyebileceğini tartışır |
Araştırmaya devam edin ve nihai proje üzerinde çalışın
Ödev: Bir sonraki ders oturumu için okuma atanması |
10) |
• Örgütlerde iletişimin neden bu kadar vurgulandığını belirler
• İletişim etkileşimlerinin organizasyonlarda ne tür ihtiyaçları karşılayabileceğini tartışır |
Bitirme projesi üzerinde çalışmaya devam edin.
Ödev: Robbins ve Judge (2015). Bölüm 11: E-postanın Tuzakları. Vakayı okuyun ve bir sonraki ders oturumunda tartışılacak soruları yanıtlayın. |
11) |
• Lider ve yönetici arasındaki farkları tartışır
• Etkili bir lider olmak için hangi liderlik özelliklerinin çok önemli olduğunu belirler
• Kendi kariyerimize ve kişisel yaşamımıza rehberlik etmede mentorluğun kullanımını tartışır
• Otantik liderliği tanımlar |
Bitirme projesi üzerinde çalışmaya devam edin |
12) |
• Hangi güç türlerinin ne zaman daha etkili olduğunu tartışır
• Gücün, tutum ve davranışlarımızı nasıl etkileyebileceğini değerlendirir
• Siyasette ne kadar iyi olduğunuzu tartışır
• İzlenim yönetimi tekniklerini uygular |
Bitirme projesi üzerinde çalışmaya devam edin
Ödev: Robbins ve Judge (2015). Bölüm 13: “Güçlü liderler (Fr)düşmanlarını yakın mı tutuyor?”. Vakayı okuyun ve bir sonraki ders oturumunda tartışılacak soruları yanıtlayın. |
13) |
• Çatışmayla nasıl başa çıkacağınızı tartışır
• Müzakere etkinliğinde ne tür bireysel farklılıkları tanımlar
• Müzakere tarzınızın ne olduğunu tartışır
• Üçüncü taraf müzakerelerinin rollerini ve işlevlerini değerlendirir |
Bitirme projesi üzerinde çalışmaya devam edin |
14) |
• Bürokrasinin avantaj ve dezavantajlarını tartışır
• Merkezileştirilmiş veya merkezi olmayan bir organizasyon yapısının etkili olup olmadığını analiz eder
• Nasıl yetki vermek istediğinizi tartışır
• Grup proje sunumları |
Final sınavına çalışın |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Robbins, Stephen, Judge, Timothy, A. (2015). Organizational Behavior, 16th edition, Pearson Education, Inc. ISBN-10: 0133507645 • ISBN-13: 9780133507645
Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. Pınar Tınaz İstanbul: Beta Yayınevi, Genişletilmiş Üçüncü Baskı (2021) ISBN : 978-605-377-833-2
Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış. Nigar Çağla Mutlucan. İstanbul: Beta Yayınevi, Birinci Baskı (2019) ISBN : 978-605-242-434-6
|
Diğer Kaynaklar: |
Robbins, Stephen, Judge, Timothy, A. (2015). Organizational Behavior, 16th edition, Pearson Education, Inc. ISBN-10: 0133507645 • ISBN-13: 9780133507645
Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. Pınar Tınaz İstanbul: Beta Yayınevi, Genişletilmiş Üçüncü Baskı (2021) ISBN : 978-605-377-833-2
Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış. Nigar Çağla Mutlucan. İstanbul: Beta Yayınevi, Birinci Baskı (2019) ISBN : 978-605-242-434-6 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|