İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT202 | ||||||||
Ders İsmi: | İnsan Kaynakları Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin tanımı; temel kavramlar; firmada insan kaynağının stratejik rolü; insan kaynakları yönetiminin önemli fonksiyonları; iş gücü planlama; işe alım; gelişim; performans değerlendirme; kariyer yönetimi; tazminat; etik prensipler; işçi ilişkilerinin temelleri ve problemleri; işveren ve işçi ilişkisi; kurumsal kültür; çeşitlilik yönetimi; uluslararası insan kaynakları yönetimi konuların öğrencilerin birikim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | İnsan kaynakları yönetiminin tanımı; temel kavramlar; firmada insan kaynağının stratejik rolü; insan kaynakları yönetiminin önemli fonksiyonları; iş güçü planlama; işe alım; gelişim; performans değerlendirme; kariyer yönetimi; tazminat; etik prensipler; işçi ilişkilerinin temelleri ve problemleri; işveren ve işçi ilişkisi; kurumsal kültür; çeşitlilik yönetimi; uluslararası insan kaynakları yönetimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtılması | Yok |
2) | İnsan Kaynaklaru Yönetimine Giriş (Bölüm 1) | İlgili konuyu ders öncesinde okur |
3) | İş Analizi ve İş Dizaynı (Bölüm 2) | İlgili konuyu ders öncesinde okur |
4) | İş Analizi ve İş Dizaynı (Bölüm 2) | İlgili konuyu ders öncesinde okur |
5) | İnsan Kaynakları Planlaması (Bölüm 3) | İlgili konuyu ders öncesinde okur |
6) | İşgören Temin ve Seçim Süreci (Bölüm 3) | İlgili konuyu ders öncesinde okur |
7) | Eğitim ve Geliştirme (Bölüm 4) | İlgili konuyu ders öncesinde okur |
8) | Vize Sınavı | Vize sınavına çalışır |
9) | Performans Değerlendirme (Bölüm 5) | Final Projesi üzerinde çalışma |
10) | Ücret Yönetimi (Bölüm 8) | İlgili konuyu ders öncesinde okur |
11) | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları (Bölüm 10) | İlgili konuyu ders öncesinde okur |
12) | Sendikal İlişkiler, Toplu Pazarlık ve Toplu İş Sözleşmesi (Bölüm 10) | İlgili konuyu ders öncesinde okur Final Projesi üzerinde çalışır |
13) | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi (Bölüm 11) | İlgili konuyu ders öncesinde okur Final Projesi üzerinde çalışır |
14) | Kariyer Geliştirme (Bölüm 6) | İlgili konuyu ders öncesinde okur Final Projesi üzerinde çalışır |
15) | Final Sınavı | Final sınavına hazırlanır |
Ders Notları / Kitaplar: | Özçelik, Sadullah, Uyargil, Acar, Dündar, Ataay, Adal, İnsan Kaynakları Yönetimi Beta Basım, 9. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2021. ISBN: 9786052421314 |
Diğer Kaynaklar: | Özçelik, Sadullah, Uyargil, Acar, Dündar, Ataay, Adal, İnsan Kaynakları Yönetimi Beta Basım, 9. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2021. ISBN: 9786052421314 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | 4 |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | 4 |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | 4 |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | 1 |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | 5 |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | 5 |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | 4 |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | 4 |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | 4 |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Sunum / Seminer | 14 | 14 |
Proje | 14 | 14 |
Ödevler | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 |
Final | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 184 |