İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNS401 | ||||||||
Ders İsmi: | Küresel Bankacılık İşlemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bankacılık sistemi ve ticari bankalar; bankalarda organizason yapısı; bankacılıkta düzenleyici kurullar; temel bankacılık işlemleri; banka muhasebe yapısı; bankalarda faaliyet alanları; muhabir banka; mevduatlar; krediler; fon transferleri; çek işlemleri; döviz işlemleri; sermaye piyasası işlemleri; dış ticaret işlemleri; internet ve mobil bankacılık. |
Dersin İçeriği: | Bankacılık Sistemi ve Ticari Bankalar; Bankalarda Düzenleyici ve Organizasyon Yapısı; Temel Banka İşlemleri Koşulları; Banka Muhasebe Yapısı; Bankacılıkta Faaliyet Alanları; Muhabir bankacılık; Mevduat; Krediler; Fon Transferleri; İşleme ve Takas İşlemini Kontrol Edin; Fon Yönetimi; Döviz İşlemleri; Sermaye Piyasası İşlemleri; Dış Ticaret İşlemleri; İnternet ve Mobil Bankacılık. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | WEEK 1 • Öğrencilere dersin tanıtımı • Bankacılıkta Operasyonel İşlemlerin Ne olduğunun anlatımı • Operasyonel Birimlerle diğer birimlerin farklarının anlatılması • Öğrencilerle birlikte izlencenin üzerinden geçilecektir • Önemli konu başlıkları hakkında ön bilgi verilecektir | YOK |
2) | • Bankacılık İşlemlerinin tanıtımı • Bir bankanın yapabileceği işlerin tanıtım • Bankacılık Kanununa Giriş • Kanunun Amacı • Tanımlar • Bankaların Yapabilecekleri İşler • Kurumsal Yönetim • Bankacılık İş Etiği | İzlence çalışılacak Gelecek ders için okuma ödevi Konu I - Bankacılık İşlemlerinin Tanıtılması Bir Bankanın Yaptığı işler Bankacılık Kanunu Md.4 |
3) | • Operasyon – Pazarlama ve Kontrol Fonksiyonları arasındaki farklılıkların öğrenilmesi • Yönetim Kurulu Üyeleri, Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcılarının Özellikleri, Bankalarda Kuvvetler Ayrılığının yapısının tartışılması ve Etik Kurallar • Ticari Bankalarda Organizasyon Yapısı • Bankacılığın Etik Kuralları • Pazarlama • Fon Yönetimi • Operasyon • Risk Yönetimi • Denetim • Destek Birimleri | Ödev: Gelecek dersin konusu okunacak Konu II - Bankalarda Bölümlerarası Farklar |
Ders Notları / Kitaplar: | Banking Basics, Federal Reserve Bank of Boston, 11/2011 ISBN: 18004091333 |
Diğer Kaynaklar: | Bankacılık Giriş ve İlkeleri, Editör Dr. Feridun Kaya, Beta Yayıncılık, 3. Baskı Eylül 2014 ISBN 978-605-333-177-3 Yardımcı Kaynak : Banking Basics, Federal Reserve Bank of Boston, 11/2011 ISBN: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Bireysel Proje | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Proje | 1 | 12 |
Ödevler | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü | 181 |