FNS401 Küresel Bankacılık İşlemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FNS401
Ders İsmi: Küresel Bankacılık İşlemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÖKHAN GÖKTAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bankacılık sistemi ve ticari bankalar; bankalarda organizason yapısı; bankacılıkta düzenleyici kurullar; temel bankacılık işlemleri; banka muhasebe yapısı; bankalarda faaliyet alanları; muhabir banka; mevduatlar; krediler; fon transferleri; çek işlemleri; döviz işlemleri; sermaye piyasası işlemleri; dış ticaret işlemleri; internet ve mobil bankacılık.
Dersin İçeriği: Bankacılık Sistemi ve Ticari Bankalar; Bankalarda Düzenleyici ve Organizasyon Yapısı; Temel Banka İşlemleri Koşulları; Banka Muhasebe Yapısı; Bankacılıkta Faaliyet Alanları; Muhabir bankacılık; Mevduat; Krediler; Fon Transferleri; İşleme ve Takas İşlemini Kontrol Edin; Fon Yönetimi; Döviz İşlemleri; Sermaye Piyasası İşlemleri; Dış Ticaret İşlemleri; İnternet ve Mobil Bankacılık.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Bankalarda operasyonel işlemlerle ilgili nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
2) • Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek.
3) • Bankacılık sektörünü kapsayan temel bankacılık işlemleri ve operasyonel uygulamaların mevzuatının farkına varabilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) WEEK 1 • Öğrencilere dersin tanıtımı • Bankacılıkta Operasyonel İşlemlerin Ne olduğunun anlatımı • Operasyonel Birimlerle diğer birimlerin farklarının anlatılması • Öğrencilerle birlikte izlencenin üzerinden geçilecektir • Önemli konu başlıkları hakkında ön bilgi verilecektir YOK
2) • Bankacılık İşlemlerinin tanıtımı • Bir bankanın yapabileceği işlerin tanıtım • Bankacılık Kanununa Giriş • Kanunun Amacı • Tanımlar • Bankaların Yapabilecekleri İşler • Kurumsal Yönetim • Bankacılık İş Etiği İzlence çalışılacak Gelecek ders için okuma ödevi Konu I - Bankacılık İşlemlerinin Tanıtılması Bir Bankanın Yaptığı işler Bankacılık Kanunu Md.4
3) • Operasyon – Pazarlama ve Kontrol Fonksiyonları arasındaki farklılıkların öğrenilmesi • Yönetim Kurulu Üyeleri, Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcılarının Özellikleri, Bankalarda Kuvvetler Ayrılığının yapısının tartışılması ve Etik Kurallar • Ticari Bankalarda Organizasyon Yapısı • Bankacılığın Etik Kuralları • Pazarlama • Fon Yönetimi • Operasyon • Risk Yönetimi • Denetim • Destek Birimleri Ödev: Gelecek dersin konusu okunacak Konu II - Bankalarda Bölümlerarası Farklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Banking Basics, Federal Reserve Bank of Boston, 11/2011 ISBN: 18004091333
Diğer Kaynaklar: Bankacılık Giriş ve İlkeleri, Editör Dr. Feridun Kaya, Beta Yayıncılık, 3. Baskı Eylül 2014 ISBN 978-605-333-177-3

Yardımcı Kaynak : Banking Basics, Federal Reserve Bank of Boston, 11/2011 ISBN:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek 4
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek 4
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek 4
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Bireysel Proje
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Proje 1 12
Ödevler 4 12
Küçük Sınavlar 4 8
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 22
Toplam İş Yükü 181