Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
1) |
• Temel kavramları ayırır.
• Kalite yönetimi ve gelişiminin temel kavramlarını tartışır.
|
|
2) |
• Yapısalcı yaklaşım, insan ilişkileri yaklaşımı, politik yaklaşım, simgeci yaklaşımları tanımlar
• Örgütlere çoklu yaklaşımı değerlendirir
• Toplam kalite yaklaşımını tartışır
|
Ders içeriğini inceler
1. Bölümün okunması (ss.19-44)
|
3) |
• Toplam Kalite Yönetimi
• Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
• Kalite kavramı
• Kalite zinciri
• Kalite ve rekabet |
Toplam Kalite Yönetimi tanımlarını 2. Bölümden okur |
4) |
• Walter A. Shewhart
• W. Edwards Deming
• Joseph M. Juran
• Kaoru İshikawa
• Philip B. Crosby
• Armand V. Feigenbaum
• Dr. Genichi Taguchi
• Shigeo Shingo
|
Şimşek, Bölüm 3, ‘Toplam Kalitenin Öncüleri’ni okur, gelecek derste toplam kalite yönetimine katkı yapan bu araştırmacıları sınıfta tartışır. |
5) |
• Örgüt kültürü
• Örgüt kültürünün düzeyleri
• Örgüt kültürü türleri
• Kurum kültürünün değiştirilmesinde stratejilerin önemini açıklar
• Kurum kültüründe etik temelleri tanımlar
|
Tek başına veya bir arkadaşı ile kurum kültürü ve kalite arasındaki ilişkinin kurulması hakkında araştırma yapar, gelecek derste araştırma sonuçlarını sınıfta tartışır. |
6) |
• Takım çalışmasının tanımı
• Takım çalışmasını etkileyen olumlu-olumsuz faktörler
• Takım çalışması ve ödüllendirme
• İyi bir liderde bulunması gereken özellikler
• Takım çalışmasında etik kavramının önemini tartışır
|
Kalite kavramının takım çalışmasına olan etkisini analiz eder.
Şimşek, Bölüm 7, ‘Takım Çalışması ve Kalite’ okur.
|
7) |
Vize Sınavı |
Vize sınavı için çalışır. |
8) |
• Liderlik tanımları
• Liderlik davranışı çalışmaları
• Yapısalcı lider, İnsan Kaynakları lideri, Politik liderlik, Kültürel ve Sembolik liderlik
• Dönüştürücü ve yönetsel liderlik
|
Yok |
9) |
• Planlama Tanımı
• Planlama modelleri
• Stratejik planlamanın özellikleri
|
Ev Ödevi: Şimşek, Bölüm 8, ‘Bölüm Sonu Değerlendirme Soruları’nı araştırır ve gelecek derste tartışır. |
10) |
• Maliyeti tanımlar
• Girdi-Süreç-Çıktı ile Kaliteyi ilişkilendirir
• Başarısızlık maliyetleri
• Değerlendirme maliyetleri
• Önleme maliyetleri
|
Yok |
11) |
• Kontrol çizelgelerini analiz eder
• Varyans kaynaklarını analiz eder
• Kontrol sınırını tartışır
|
Quiz için çalışır |
12) |
• Üst ve alt control sınırı
• Kontrol çizelgelerini analiz eder
• Kıyaslama yöntemi
• Süreç akış şemaları
• Çeteleler ve Histogramlar
• Pareto Analizi
• Balık Kılçığı Şemasını yorumlar
|
Ev Ödevi: Şimşek, Bölüm 11, ‘Kalite Maliyet İyileştirme Araçları’nı okur. |
13) |
• Six Sigma
• EFQM
• ISO 9001
• Malcolm Baldrige National Quality Award
• European Quality Award
|
yok |
14) |
• Türkiye Kalite Derneği (KalDer)
• KalDer Mükemmellikte Yetkinlik Belgelendirmesi
• Değişime direncin nedenlerini tartışır
• Değişime direncin azaltılması yöntemlerini analiz eder
|
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|