ISLT444 Yeni Ürün Geliştirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT444
Ders İsmi: Yeni Ürün Geliştirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NAİME MELTEM ÇAKICI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere yeni ürün geliştirme stratejisinin temel kavramlarını öğretmektir. Öğrenciler dersi tamamladıklarında yeni ürün geliştirmenin tanımı, önemi ve aşamaları, fikir oluşturma, fikir taraması, kavram testi, deneme pazarlaması, yeni ürün geliştirmede teknoloji ve insan kaynaklarının rolü gibi konular hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin İçeriği: Yeni ürün geliştirmeye giriş; yeni ürün stratejileri; proaktif yeni ürün geliştirme süreçleri; pazar tanımlama ve giriş stratejisi; fikir üretme; algı haritası; stratejik faydaların belirlenmesi; müşteri ihtiyaçları ve algı haritası: metodlar ve süreçler; stratejik ürün konumlandırma ve müşteri tercihleri; fayda bölümlendirmesi ve konumlandırma; satış potansiyelini tahmin etme; kalite tasarımı; reklam ve ürün testi; test pazarlaması; yeni ürün lansmanı; ürün yaşam eğrisini yönetme; yenilik organizasyonu; yeni ürün geliştirme sürecini müşteri odaklı kılma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Yeni ürün geliştirmeyi tanımlamak ve önemini açıklamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Yeni ürün geliştirme sürecini (fikir oluşturma, geliştirme, konsept testleri, iş planı oluşturma, ticarileştirme gibi) öğrenmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Yeni ürün geliştirme sürecinde teknolojinin rolünü anlamak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Yeni ürün geliştirmeyi tanımlamak • Yeni ürün geliştirmenin önemini açıklamak • Sürecin yeni ürün geliştirmede önemini açıklamak • Yeni ürün geliştirmek için gerekli fikirlerin nasıl oluşturulabileceğini açıklamak
2) • Yeni ürün geliştirmenin aşamalarını açıklama • Fikir oluşturma, fikir taraması ve kavram testini tanımlama • İş analizinin önemini açıklama • Ürün geliştirme, deneme pazarlaması ve ticarileştirmeyi açıklama • Pazar performansını analiz etmeyi tartışma Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
3) • Yeni ürün fikri oluşturmayı tanımlama • Yeni ürün geliştirmede yenilikçiliğin önemini açıklama • Yeni ürün fikrinin oluşturulmasında kullanılan teknikleri ve araçları tanımlama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
4) • Yeni ürün geliştirmede fikir taramasını tanımlama • Fikirlerin değerlendirilmesinde kullanılan kriterleri açıklama • Mevcut ürünlerin eksik yönlerini ve rekabeti pazar ihtiyaçlarıyla birlikte analiz etmeyi tartışma • Güvenilir olmayan kavramları onlara kaynak ayırmadan önce belirlemede fikir taramasının rolünü açıklama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
5) • Yeni ürün geliştirmede kavram testini tanımlama • Pazara girmeden önce bir ürüne tüketicilerin tepkilerinin nasıl değerlendirileceğini açıklama • Pazardaki ürünlere tutumların değiştirilmesinde kavram testinin faydasını açıklama • Kavram testinde kullanılan nitel ve nicel teknikleri tanımlama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
6) vize sınavı
7) • İş analizini tanımlama • Bir ürünün üretildiği takdirde karlı olup olmayacağını tahmin etmede iş analizinin önemini açıklama • İş analizinin aşamalarını açıklama: ürün için olası tahmin, ürünle ilgili teknolojik uygulamalar, maliyet, rekabet ve tüketici analizi
8) • Yeni ürün geliştirmede deneme pazarlaması aşamasını tanımlama • Pazarlama planının tüm bileşenlerinin nasıl test edilebileceğini açıklama • Ürün testi ve deneme pazarlaması arasındaki farkları tartışma • Deneme pazarlamasının, yüksek başlangıç maliyeti ve rakiplerin ürünü taklit etmeleri gibi risklerini açıklama • Deneme pazarlamasında, test edilecek bölgeler ve örneklem seçiminde kullanılabilecek araçları tanımlama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
9) • Yeni ürün geliştirmede ticarileştirmeyi tanımlama • Yeni ürün lansmanının güçlüklerini tartışma • Yeni ürün lansmanında doğru zamanlamayı belirlemek için kullanılabilecek araçları açıklama • Hedef kitle ve bölgeye nasıl karar verilebileceğini açıklama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
10) • Temel performans göstergeleri, pazarlama yatırım geri dönüşü hesaplama araçları ile pazar performansının nasıl değerlendirilebileceğini açıklama • Şirket yönetimine temel performans göstergelerinin neden entegre edilmesi gerektiğini açıklama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
11) • Teknoloji geliştirme ve yeni ürün geliştirme arasındaki ilişkiyi açıklama • Teknoloji portföy yönetimi ve teknolojik entegrasyon sürecinin önemini tartışma Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
12) • İnsan kaynakları yönetimi ile yeni ürün geliştirme arasındaki ilişkiyi tanımlama • Kurumsal öğrenme kapasitesi ve bileşenlerini açıklama: deneyleme, risk alma, dış çevre ile iletişim ve diyalog, katılımcı karar verme • İnsan kaynağı sermayesi ve kurumsal öğrenme kapasitesi arasındaki ilişkiyi tartışma Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
13) • Yeni ürün geliştirmede etik ve sosyal sorumluluğun önemini açıklama • Yeni ürün geliştirme sürecindeki örnek etik uygulamaları tartışma • Yeni ürün geliştirmenin her aşamasında etik konuların ele alınmasında kullanılabilecek yöntemleri belirleme Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
14) • Yeni ürün geliştirmede güncel konuların oluşmasında teknolojinin rolü • Yeni ürün geliştirme fikrinin oluşmasına etki eden güncel konuların analiz edilerek kısa ve uzun dönemli plan yapılmasını tartışma Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
15) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Serkan Kılıç (2013). Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon. Seçkin yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 82
Ödevler 11 22
Ara Sınavlar 1 14
Final 1 14
Toplam İş Yükü 177