Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izleği.
• İletişim sürecinin anlatımı.
• Bütünleşik pazarlama iletişiminin tanımlanması ve anlatımı.
• Bütünleşik pazarlama iletişimi planının anlatımı.
• Bütünleşik pazarlama iletişimi değerinin anlatımı.
• Bütünleşik pazarlama iletişimi programının öğelerinin belirlenmesi.
|
|
2) |
• İşletme imajının tanımlanması ve anlatımı.
• İşletme imajının unsurlarının anlatımı.
• Tüketici ve işletme bakış açılarıyla işletme imajının rolünün anlatımı.
• İstenilen imajın nasıl belirlendiğinin anlatımı.
• Doğru imajın nasıl yaratılacağının anlatımı.
• İmajın nasıl değiştirileceğinin anlatımı.
• Şirket isimlerinin çeşitlerinin anlatımı.
• Etkili logonun özelliklerinin anlatımı.
• Markalamanın tanımlanması.
• Marka çeşitlerinin anlatımı.
• Paketleme ve etiketlemenin bütünleşik pazarlama iletişim programını nasıl desteklediğinin anlatımı.
• Marka yönetiminde etik konuların anlatımı.
|
Ders izleğinin incelenmesi.
1.konunun okunması.
1. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
|
3) |
• Hedef Pazar ve pazar bölümlendirmenin tanımlanması ve anlatımı.
• Hedef Pazar ve pazar bölümlendirme yapmak için hangi kategorilerin kullanıldığının anlatımı.
• Tüketici gruplarıyla pazar bölümlendirmenin anlatımı.
• Tüketici pazarının bölümlendirme yöntemlerinin anlatımı: Demografik, pisikolojik, coğrafik, yarar, kullanım.
• İşletmelerarası pazar bölümlendirmesinin anlatımı.
• Ürün konumlandırmanın anlatımı.
• Pazarlama iletişim hedeflerinin anlatımı.
• İletişim bütçesinin nasıl belirleneceğinin anlatımı.
• Bütçeleme çeşitlerinin anlatımı.
• Bütünleşik pazarlama iletişimi öğelerinin anlatımı.
|
2.konunun okunması.
2. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
|
4) |
• Reklam yönetiminin tanımlanması ve anlatımı.
• Şirket içi ve şirket dışı reklam ajanslarının anlatımı.
• Şirket içi reklam ajanslarının şirket dışı reklam ajanslarına gore avantajlarının anlatımı.
• Reklam ajansı seçim sürecinin adımlarının anlatımı.
• Reklam kampanyası yönetiminin tanımlanması.
• Reklam araştırmalarının tanımlanması ve anlatımı.
• Reklamın öncelikli hedeflerinin anlatımı.
• Medya seçim sürecinin konularının anlatımı.
• Yaratıcı ön bilginin anlatımı.
|
3.konunun okunması.
3. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
|
5) |
• Reklam türlerinin anlatımı: Korku, komik, cinsiyet, müzikli, gerçekçi, duygusal, kıtlık.
|
4.konunun okunması.
4. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
|
6) |
• Mesaj temasının tanımlanması.
• Mesaj stratejisinin tanımlanması.
• Mesaj stratejilerinin anlatımı: Bilişsel, etkili, gayretli.
• Uygulama çerçevesinin anlatımı.
• Kaliteli reklam mesajının aktarılmasında hangi uygulama çerçevelerinin yardımcı olduğunun anlatımı.
• Reklamda hangi ideal kaynak ve söyleyen kişinin kullanılabileceğinin anlatımı.
• Reklamın oluşturulmasının adımlarının anlatımı.
• Reklam verimliliğinin ilkelerinin anlatımı.
• Reklam programlarının nasıl uluslararası şartlara uygun hale getirildiğinin anlatımı.
|
5.konunun okunması.
5. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
|
7) |
vize sınavı |
|
8) |
• Medya stratejisinin tanımlanması.
• Medya planlamada rol oynayan ilk eve kişilerin anlatımı.
• Merya planlamacının tanımlanması.
• Medya satın almacısının tanımlanması.
• ‘Sıklık’ın tanımlanması ve anlatımı.
• Görme şansının tanımlanması ve anlatımı.
• GRP’nin tanımlanması ve anlatımı.
|
|
9) |
• Dijital pazarlamanın tanımlanması ve anlatımı.
• Web 4.0’ın anlatımı.
• E-ticaretin anlatımı.
• Mobil pazarlamanın anlatımı.
• İnteraktif pazarlamanın tanımlanması ve anlatımı.
• Tüketiciye ulaşmak için hangi tür online reklam kampanyalarının kullanılabileceğinin anlatımı.
• Banner reklamlarının anlatımı.
• Online sosyal ağların anlatımı: Facebook, twitter
• Blog’ların anlatımı.
• E-postanın anlatımı.
• Viral pazarlamanın tanımlanması ve anlatılması.
• Buzz pazarlamanın tanımlanması ve anlatımı.
|
7.konunun okunması.
7. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
|
10) |
• Ürün yerleştırme ve markalı eğlencenin anlatımı.
• Mağaza içi pazarlamanın anlatımı.
• POP’un anlatımı.
|
8.konunun okunması.
8. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
|
11) |
• Veritabanı pazarlamasının tanımı ve anlatımı.
• Veri ambarının anlatımı.
• Veri tabanı kodlaması ve analiz edilmesinin anlatımı.
• Veri madenciliğinin anlatımı.
• Veritabanı kodlaması ve analiz edilmesinin amaçlarının anlatımı.
• Veritabanından oluşturulan pazarlama iletişimi programlarının müşterilerle kişisel iletişim için nasıl yardımcı olduğunun anlatımı.
• Müşteri ilişkileri yönetiminin (CRM) tanımlanması ve anlatımı.
• Doğrudan yanıt pazarlamasının tanımlanması ve anlatımı.
• Kişisel satışın anlatılması.
|
9.konunun okunması.
9. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
|
12) |
• Tutundurmanın değişik çeşitlerinin müşteriyi mağazaya çekmeye nasıl yardımcı olduğunun anlatılması.
• Tutundurma çeşitlerinin anlatımı: kupon, prim, para iadesi, örnek verilmesi, ikramiye paketi, fiyat indirimi
• Tutundurma çeşitlerinin yararlarının anlatımı.
|
10.konunun okunması.
10. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
|
13) |
• Halkla ilişkilerin (PR) tanımlanması ve anlatımı.
• Şirket tarafından yapılan halkla ilişkiler ve pazarlama aktiviteleri arasındaki ilişkinin anlatımı.
• İç halkla ilişkiler ve dış halkla ilişkilerin anlatımı.
• Halkla ilişkiler işlevlerinin iç ve dış paydaşlarla daha iyi ilişkiler kurulması için nasıl yardımcı olduğunun anlatımı.
• Şirket tarafından hangi tür pozitif imaj geliştirme programlarının kullanılabileceğinin anlatımı.
• Yeşil pazarlamanın anlatımı.
• Negatif etkinlikler olurken şirket tarafından imaj zedelenmesinin önlenmesi veya azaltılmasının için atılacak adımların anlatımı.
• Sponsor pazarlamasının tanımlanması ve anlatılması.
• Sponsorluk çeşitlerinin anlatımı.
• Etkinlik pazarlamasının tanımlanması ve anlatımı.
• Sponsorluk ve etkinlik nasıl seçileceğinin anlatımı.
|
11.konunun okunması.
11. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
|
14) |
• Pazarlama iletişimi düzenlemelerinin anlatımı.
• Bütünleşik pazarlama iletişimi ve etiğin anlatımı.
• Etik ve reklamın anlatımı.
• Pazarlama ve etiğin anlatımı.
|
12.konunun okunması.
12. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
|
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|