ISLT445 Bütünleşik Pazarlama İletişimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT445
Ders İsmi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. UĞUR BATI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama iletişim karması öğeleri olan reklam, doğrudan pazarlama, interaktif medya, kişisel satış ve halkla ilişkileri öğretmektir. Ayrıca bu derste pazarlama stratejilerinin uygulanması ve desteklenmesi için bu pazarlama iletişim karması içinde yer alan öğreerin nasıl yönetilebileceği incelenecektir.
Dersin İçeriği: Bütünleşik pazarlama iletişimi; şirket imajı ve marka yönetimi; satın alan davranışı; bütünleşik pazarlama iletişimi süreci; reklam yönetimi; reklam tasarımı; teorik çerçeveler; mesaj stratejileri ve yönetsel çerçeve; geleneksel medya kanalları; e-aktif pazarlama; alternative pazarlama; veri tabanı ve doğrudan yanıt pazarlaması; kişisel satış; satış promosyonu; halkla ilişkiler ve sponsorluk programları; yasal düzenlemeler ve etik konular; bütünleşik pazarlama programını değerlendirme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Pazarlama iletişimin önemi, zorlukları ve yaklaşımlarını tanımlamak
2) • Dijital iletişim, satış promosyonları ve halkla ilişkiler uygulamalarının pazarlama iletişimi içindeki rollerini anlamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Geleneksel ve yeni medya için farklı temyiz ve yürütme çerçeveleri göz önüne alınarak etkili ve etkili bir pazarlama iletişimi programını planlayın, yönetin ve ölçülmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Pazarlama iletişiminin etkinliğin ölçümlenmesinin öğrenilmesi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders izleği. • İletişim sürecinin anlatımı. • Bütünleşik pazarlama iletişiminin tanımlanması ve anlatımı. • Bütünleşik pazarlama iletişimi planının anlatımı. • Bütünleşik pazarlama iletişimi değerinin anlatımı. • Bütünleşik pazarlama iletişimi programının öğelerinin belirlenmesi.
2) • İşletme imajının tanımlanması ve anlatımı. • İşletme imajının unsurlarının anlatımı. • Tüketici ve işletme bakış açılarıyla işletme imajının rolünün anlatımı. • İstenilen imajın nasıl belirlendiğinin anlatımı. • Doğru imajın nasıl yaratılacağının anlatımı. • İmajın nasıl değiştirileceğinin anlatımı. • Şirket isimlerinin çeşitlerinin anlatımı. • Etkili logonun özelliklerinin anlatımı. • Markalamanın tanımlanması. • Marka çeşitlerinin anlatımı. • Paketleme ve etiketlemenin bütünleşik pazarlama iletişim programını nasıl desteklediğinin anlatımı. • Marka yönetiminde etik konuların anlatımı. Ders izleğinin incelenmesi. 1.konunun okunması. 1. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
3) • Hedef Pazar ve pazar bölümlendirmenin tanımlanması ve anlatımı. • Hedef Pazar ve pazar bölümlendirme yapmak için hangi kategorilerin kullanıldığının anlatımı. • Tüketici gruplarıyla pazar bölümlendirmenin anlatımı. • Tüketici pazarının bölümlendirme yöntemlerinin anlatımı: Demografik, pisikolojik, coğrafik, yarar, kullanım. • İşletmelerarası pazar bölümlendirmesinin anlatımı. • Ürün konumlandırmanın anlatımı. • Pazarlama iletişim hedeflerinin anlatımı. • İletişim bütçesinin nasıl belirleneceğinin anlatımı. • Bütçeleme çeşitlerinin anlatımı. • Bütünleşik pazarlama iletişimi öğelerinin anlatımı. 2.konunun okunması. 2. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
4) • Reklam yönetiminin tanımlanması ve anlatımı. • Şirket içi ve şirket dışı reklam ajanslarının anlatımı. • Şirket içi reklam ajanslarının şirket dışı reklam ajanslarına gore avantajlarının anlatımı. • Reklam ajansı seçim sürecinin adımlarının anlatımı. • Reklam kampanyası yönetiminin tanımlanması. • Reklam araştırmalarının tanımlanması ve anlatımı. • Reklamın öncelikli hedeflerinin anlatımı. • Medya seçim sürecinin konularının anlatımı. • Yaratıcı ön bilginin anlatımı. 3.konunun okunması. 3. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
5) • Reklam türlerinin anlatımı: Korku, komik, cinsiyet, müzikli, gerçekçi, duygusal, kıtlık. 4.konunun okunması. 4. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
6) • Mesaj temasının tanımlanması. • Mesaj stratejisinin tanımlanması. • Mesaj stratejilerinin anlatımı: Bilişsel, etkili, gayretli. • Uygulama çerçevesinin anlatımı. • Kaliteli reklam mesajının aktarılmasında hangi uygulama çerçevelerinin yardımcı olduğunun anlatımı. • Reklamda hangi ideal kaynak ve söyleyen kişinin kullanılabileceğinin anlatımı. • Reklamın oluşturulmasının adımlarının anlatımı. • Reklam verimliliğinin ilkelerinin anlatımı. • Reklam programlarının nasıl uluslararası şartlara uygun hale getirildiğinin anlatımı. 5.konunun okunması. 5. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması.
7) vize sınavı
8) • Medya stratejisinin tanımlanması. • Medya planlamada rol oynayan ilk eve kişilerin anlatımı. • Merya planlamacının tanımlanması. • Medya satın almacısının tanımlanması. • ‘Sıklık’ın tanımlanması ve anlatımı. • Görme şansının tanımlanması ve anlatımı. • GRP’nin tanımlanması ve anlatımı.
9) • Dijital pazarlamanın tanımlanması ve anlatımı. • Web 4.0’ın anlatımı. • E-ticaretin anlatımı. • Mobil pazarlamanın anlatımı. • İnteraktif pazarlamanın tanımlanması ve anlatımı. • Tüketiciye ulaşmak için hangi tür online reklam kampanyalarının kullanılabileceğinin anlatımı. • Banner reklamlarının anlatımı. • Online sosyal ağların anlatımı: Facebook, twitter • Blog’ların anlatımı. • E-postanın anlatımı. • Viral pazarlamanın tanımlanması ve anlatılması. • Buzz pazarlamanın tanımlanması ve anlatımı. 7.konunun okunması. 7. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
10) • Ürün yerleştırme ve markalı eğlencenin anlatımı. • Mağaza içi pazarlamanın anlatımı. • POP’un anlatımı. 8.konunun okunması. 8. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
11) • Veritabanı pazarlamasının tanımı ve anlatımı. • Veri ambarının anlatımı. • Veri tabanı kodlaması ve analiz edilmesinin anlatımı. • Veri madenciliğinin anlatımı. • Veritabanı kodlaması ve analiz edilmesinin amaçlarının anlatımı. • Veritabanından oluşturulan pazarlama iletişimi programlarının müşterilerle kişisel iletişim için nasıl yardımcı olduğunun anlatımı. • Müşteri ilişkileri yönetiminin (CRM) tanımlanması ve anlatımı. • Doğrudan yanıt pazarlamasının tanımlanması ve anlatımı. • Kişisel satışın anlatılması. 9.konunun okunması. 9. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
12) • Tutundurmanın değişik çeşitlerinin müşteriyi mağazaya çekmeye nasıl yardımcı olduğunun anlatılması. • Tutundurma çeşitlerinin anlatımı: kupon, prim, para iadesi, örnek verilmesi, ikramiye paketi, fiyat indirimi • Tutundurma çeşitlerinin yararlarının anlatımı. 10.konunun okunması. 10. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
13) • Halkla ilişkilerin (PR) tanımlanması ve anlatımı. • Şirket tarafından yapılan halkla ilişkiler ve pazarlama aktiviteleri arasındaki ilişkinin anlatımı. • İç halkla ilişkiler ve dış halkla ilişkilerin anlatımı. • Halkla ilişkiler işlevlerinin iç ve dış paydaşlarla daha iyi ilişkiler kurulması için nasıl yardımcı olduğunun anlatımı. • Şirket tarafından hangi tür pozitif imaj geliştirme programlarının kullanılabileceğinin anlatımı. • Yeşil pazarlamanın anlatımı. • Negatif etkinlikler olurken şirket tarafından imaj zedelenmesinin önlenmesi veya azaltılmasının için atılacak adımların anlatımı. • Sponsor pazarlamasının tanımlanması ve anlatılması. • Sponsorluk çeşitlerinin anlatımı. • Etkinlik pazarlamasının tanımlanması ve anlatımı. • Sponsorluk ve etkinlik nasıl seçileceğinin anlatımı. 11.konunun okunması. 11. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
14) • Pazarlama iletişimi düzenlemelerinin anlatımı. • Bütünleşik pazarlama iletişimi ve etiğin anlatımı. • Etik ve reklamın anlatımı. • Pazarlama ve etiğin anlatımı. 12.konunun okunması. 12. konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması
15) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pazarlama İletişiminde Temel Yaklaşımlar
Mehmet Serdar Erciş
2010 Nobel Yayınları | 1. Baskı
Diğer Kaynaklar: Basic Approaches in Marketing Communication
Mehmet Serdar Erciş
2010 Nobel Press | 1.edition

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek 5
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek 1
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek 4
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek 4
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek 1
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek 1
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek 5
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek 5
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek 5
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 98
Ara Sınavlar 1 14
Final 1 14
Toplam İş Yükü 165