Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Denetimi tanımlar.
• Denetimin temel kavramlarını açıklar.
• Genel kabul görmüş denetim standartlarını sıralar.
|
Dersin hocasının notları |
2) |
• Denetim raporunu tanımlar.
• Çalışma sahası standartlarını sıralar.
• Raporlama standartlarını analiz eder.
|
Ders hocasının notları |
3) |
• Denetim sürecini planlar.
• Müşteri seçimi sürecini tanımlar.
• Bulguları raporlar.
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
4) |
• Denetim kanıt ve tekniklerini sıralar.
• Denetim kanıtlarını sınıflandırır.
• Denetim yöntemlerini sınıflandırır
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
5) |
• Nakit sisteminin denetimi kavramını açıklar.
• Maddi doğruluk denetimlerini sıralar.
• Alacaklarla ilgili uygunluk denetimini tanımlar
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
6) |
• Alacakların denetimi kavramını tanımlar.
• Alacak senetleri denetimini analiz eder.
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
7) |
• Stokların denetim sürecini açıklar.
• Stokların denetim amacını sıralar.
• Stoklarla ilgili uygunluk denetimini uygular
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
8) |
• Vize Sınavı
• Yatırımların denetim amacını sıralar
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
9) |
• Maddi duran varlıkların denetim uygulamalarını yapar.
• Maddi doğruluk denetimlerini analiz eder.
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
10) |
• Yabancı kaynakların denetim sürecini açıklar.
• Borçların denetiminde uygulanan denetim metodlarını sıralar
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
11) |
• Özsermayenin denetim sürecini açıklar.
• Özsermayenin denetim amacını açıklar.
• Özsermayenin denetim uygulamalarını yapar
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
12) |
• Gelir tablosunun denetim sürecini sıralar.
• Netice hesaplarını analiz eder.
• Ücretlerin denetim uygulamalarını analiz eder
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
13) |
• Denetimde çalışma kağıtlarını tanımlar.
• Çalışma kağıtlarının kullanım alanlarını sıralar.
• Çalışma kağıtlarının denetim açısından önemini tanımlar.
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
13) |
• Denetimde çalışma kağıtlarını tanımlar.
• Çalışma kağıtlarının kullanım alanlarını sıralar.
• Çalışma kağıtlarının denetim açısından önemini tanımlar.
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
14) |
• Kanıt türlerini sıralar.
• Fonksiyonlarına göre kanıt türlerini sınıflandırır.
• Amaçlarına göre kanıt türlerini sınıflandırır.
• Destekleyici kanıt türlerini tanımlar.
|
Derste anlatılan konular tekrarlanacak. |
15) |
• Final Sınavı |
Course Note |
16) |
Final Sınav |
Ders Notu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|