İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUHD313 | ||||||||
Ders İsmi: | Muhasebe Paket Programları I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Logo Tiger yazılımın kullanımını; muhasebe ve dönem sonu işlemlerini; mali tablolar oluşturma ve yorumlama. |
Dersin İçeriği: | Logo Tiger yazılımda stok değerleme yöntemleri ve uygulamaları; duran varlık yönetimi uygulamaları (sabit kıymet alışı, itfa payı hesaplaması ve satışı), vergi tevkifatlı (stopajlı) işlemler, ücret kesintileri ve ücret hesaplama; personel modülü uygulamaları ve muhasebeleştirme; BA-BS beyannameleri ve uygulamaları; KDV beyannamesi hazırlama ve KDV tahakkuku; muhtasar beyanname oluşturma ve muhasebeleştirme; dönem sonu işlemleri; mali tablolar oluşturma ve yorumlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Envanter • Durum raporları • Maliyet raporları ve analizi | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
2) | • Malzeme yönetimi • Maliyet değerlendirme | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
3) | • Envanter • Durum raporları • Maliyet raporları ve analizi | Gelecek haftanın konusunu okur. |
4) | • Sabit kıymet tanımlama • Muhasebe entegrasyonu • Sabit kıymet hareketleri (Alım) • Amortisman hesaplama yöntemleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
5) | • İtfa payını muhasebeleştirir. • İtfa yöntemlerine göre sonuçları analiz eder. • Konu örneklerini uygular. • Raporlama yapar. • Yeniden değerlemeyi açıklar. | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
6) | • Değişen KDV oranlarında alım ve satım işlemleri • BA-BS formlarının düzenlenmesi • KDV beyannamesinin düzenlenmesi | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
7) | • Muhtasar beyanname • Kurumlar beyannamesi | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
8) | • Şimdiye kadar anlatılanları değerlendirir | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
9) | • Firma açma • Çalışma alanı • Kullanıcı grupları • Terminal tanımlama • Kullanıcı yetkileri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
10) | • Sicil kartları • İşe giriş ve işten çıkış işlemleri • Resmi bildirge ve formlar | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
11) | • Puantaj veri girişi | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
12) | • Hesap şablonlarını oluşturmak • Ön değer tanımları • Puantaj ön değerleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
13) | • Bordro raporlama | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
14) | • Yönetici konsolu • Ücret ve bordro maliyetlerini senaryolaştırma • Senaryo parametreleri | Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi. |
15) | Final Sınavı | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | Dersin Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Hocasının notları ve kaynakları |
Diğer Kaynaklar: | Diğer Kaynaklar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 0 |
Ödev | 2 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 171 |