MUHD313 Muhasebe Paket Programları Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUHD313
Ders İsmi: Muhasebe Paket Programları I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Logo Tiger yazılımın kullanımını; muhasebe ve dönem sonu işlemlerini; mali tablolar oluşturma ve yorumlama.
Dersin İçeriği: Logo Tiger yazılımda stok değerleme yöntemleri ve uygulamaları; duran varlık yönetimi uygulamaları (sabit kıymet alışı, itfa payı hesaplaması ve satışı), vergi tevkifatlı (stopajlı) işlemler, ücret kesintileri ve ücret hesaplama; personel modülü uygulamaları ve muhasebeleştirme; BA-BS beyannameleri ve uygulamaları; KDV beyannamesi hazırlama ve KDV tahakkuku; muhtasar beyanname oluşturma ve muhasebeleştirme; dönem sonu işlemleri; mali tablolar oluşturma ve yorumlama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Beyanname düzenler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sabit kıymetleri kaydeder ve takip eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Envanter değerler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Envanter değerler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Envanter • Durum raporları • Maliyet raporları ve analizi Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
2) • Malzeme yönetimi • Maliyet değerlendirme Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
3) • Envanter • Durum raporları • Maliyet raporları ve analizi Gelecek haftanın konusunu okur.
4) • Sabit kıymet tanımlama • Muhasebe entegrasyonu • Sabit kıymet hareketleri (Alım) • Amortisman hesaplama yöntemleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
5) • İtfa payını muhasebeleştirir. • İtfa yöntemlerine göre sonuçları analiz eder. • Konu örneklerini uygular. • Raporlama yapar. • Yeniden değerlemeyi açıklar. Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
6) • Değişen KDV oranlarında alım ve satım işlemleri • BA-BS formlarının düzenlenmesi • KDV beyannamesinin düzenlenmesi Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
7) • Muhtasar beyanname • Kurumlar beyannamesi Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
8) • Şimdiye kadar anlatılanları değerlendirir Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
9) • Firma açma • Çalışma alanı • Kullanıcı grupları • Terminal tanımlama • Kullanıcı yetkileri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
10) • Sicil kartları • İşe giriş ve işten çıkış işlemleri • Resmi bildirge ve formlar Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
11) • Puantaj veri girişi Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
12) • Hesap şablonlarını oluşturmak • Ön değer tanımları • Puantaj ön değerleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
13) • Bordro raporlama Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
14) • Yönetici konsolu • Ücret ve bordro maliyetlerini senaryolaştırma • Senaryo parametreleri Derste anlatılan konuların tekrar edilmesi.
15) Final Sınavı Ders Notları
16) Final Sınavı Dersin Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Hocasının notları ve kaynakları
Diğer Kaynaklar: Diğer Kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 0
Küçük Sınavlar 2 % 0
Ödev 2 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 12
Final 1 15
Toplam İş Yükü 171