ISLT305 Koçluk ve Liderlik becerileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT305
Ders İsmi: Koçluk ve Liderlik becerileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Koçluk ve Liderlik Becerileri dersinde öğrencilerin kendilerine ve başkalarına liderlik edebilmesi için ihtiyaç duyacakları temel koçluk ve liderlik becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Belirtilen kapsamda bu derste, bireysel ve kurumsal gelişimi destekleyecek temel koçluk ve liderlik becerilerinin temel esaslarının açıklanması ve bu becerileri geliştirmeye yönelik bazı uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Koçluk ve Liderlik Becerileri dersinde öğrencilerin kendilerine ve başkalarına liderlik edebilmesi için ihtiyaç duyacakları temel koçluk ve liderlik becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Belirtilen kapsamda bu derste, bireysel ve kurumsal gelişimi destekleyecek temel koçluk ve liderlik becerilerinin temel esaslarının açıklanması ve bu becerileri geliştirmeye yönelik bazı uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtılması yok
2) Koçluğa Giriş (Koçluğun Tanımı, Esasları, Faydaları, Diğer Disiplinlerle İlişkileri) yok
3) Koçluğa Giriş (Koçluğun Tanımı, Esasları, Faydaları, Diğer Disiplinlerle İlişkileri) yok
4) Koçluk Görüşmesi ve Koçluk Süreci yok
5) Kendini Tanıma (Beynin İşleyişi, Duygular, Algılar, İnançlar, Değerler) - I yok
6) Kendini Tanıma (Beynin İşleyişi, Duygular, Algılar, İnançlar, Değerler) - II yok
7) Etkili Dinleme yok
8) İletişim (Sözlü ve Sözsüz İletişim) yok
9) Koçlukta Soru Sorma Sanatı ve Teknikleri yok
10) Etkili Geri Bildirim yok
11) Vizyon Oluşturma ve Hedef Belirleme Değişim ve Değişimin Mantık Seviyeleri yok
12) Zaman Yönetimi yok
13) Motivasyon Yönetimi yok
14) Koçluk Görüşmesi Uygulaması yok
15) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İsmet Barutçugil, Yöneticiler İçin Koçluk Becerileri, Kariyer Yayınları, 2018. ISBN-10 ‏ : ‎ 6059916554
Öğretim Üyesi Ders Notları
Diğer Kaynaklar: İsmet Barutçugil, Yöneticiler İçin Koçluk Becerileri, Kariyer Yayınları, 2018. ISBN-10 ‏ : ‎ 6059916554
Öğretim Üyesi Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Uygulama 1 % 20
Ödev 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 43 645
Uygulama 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 50 700
Ödevler 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 1359