ISLT210 Kurumsal Sürdürülebilirlik Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT210
Ders İsmi: Kurumsal Sürdürülebilirlik Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sürdürülebilirliğin işletme fonksiyonları ve stratejilerine nasıl entegre edileceğinin incelenmesidir.
Dersin İçeriği: Bu ders; Derse Giriş, Sürdürülebilirlik ile ilgili Temel Kavramlar, Kurumsal Sürdürülebilirlik Teorileri, Kurumsal Sürdürülebilirlik Teorileri, Strateji-Sürdürülebilirlik İlişkisi, Strateji-Sürdürülebilirlik İlişkisi, Üretim Süreci, AR-Ge, Operasyon ve Lojistik Süreçlerinde Sürdürülebilirlik, İnsan Kaynakları, Pazarlama ve IT Fonksiyonlarına Sürdürülebilirliği Entegre Etme, Risk Yönetimi ve Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilirlik İletişimi, Sürdürülebilirlik Mekanizmaları, Sürdürülebilirlik ve İnovasyon, Sosyal Girişimcilik; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sürdürülebilirlik ilgili temel kavramları açıklayabilmek
2) Sürdürülebilirliği, paydaş teorisi çerçevesinde değerlendirebilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sürdürülebilirlik sertifikasyonlarını tanımlayabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sürdürülebilirliği, işletme fonksiyonlarına nasıl entegre edeceğini tartışabilmek
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sürdürülebilir üretim sürecini açıklayabilmek, İnsan kaynakları yönetimi vasıtasıyla sürdürülebilirlik kültürünün yayılmasını tartışabilmek, AR-GE'nin sürdürülebilir iş süreçleri ve tasarımında rolünü açıklayabilmek, Operasyon yönetimi ve lojistikte sürdürülebilirlik araçlarını açıklayabilmek, Pazarlama ve satış fonksiyonlarına sürdürülebilirliğin entegre edilmesini tartışabilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş yok
2) Sürdürülebilirlik ile ilgili Temel Kavramlar yok
3) Kurumsal Sürdürülebilirlik Teorileri yok
4) Kurumsal Sürdürülebilirlik Teorileri yok
5) Strateji-Sürdürülebilirlik İlişkisi yok
6) Strateji-Sürdürülebilirlik İlişkisi yok
7) Üretim Süreci, AR-Ge, Operasyon ve Lojistik Süreçlerinde Sürdürülebilirlik yok
8) Vize sınavı yok
9) İnsan Kaynakları ,Pazarlama ve IT Fonksiyonlarına Sürdürülebilirliği Entegre Etme yok
10) Risk Yönetimi ve Sürdürülebilirlik yok
11) Sürdürülebilirlik İletişimi yok
12) Sürdürülebilirlik Mekanizmaları yok
13) Sürdürülebilirlik ve Inovasyon yok
14) Sosyal Girişimcilik yok
15) Final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: edited by Andreas Rasche, Arno Kourula, Jeremy Moon, Mette Morsing. (2023) Corporate Sustainability: Managing Responsible Business in a Globalised World, Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: edited by Andreas Rasche, Arno Kourula, Jeremy Moon, Mette Morsing. (2023) Corporate Sustainability: Managing Responsible Business in a Globalised World, Cambridge University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100