Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğini inceler.
• Kantitatif ve kalitatif analiz arasındaki farkları tartışır.
• Problemi tanımlar.
• Model geliştirmeyi analiz eder.
• Kantitatif analiz kavramını açıklar.
• Kalitatif analiz kavramını açıklar.
• Kantitatif analiz yaklaşımını açıklar.
• İş analitiğinin üç kategorisini listeler.
|
|
2) |
• Matematiksel modelin avantajlarını açıklar.
• Riske göre gruplandırılmış matematiksel modelleri açıklar.
• Problemi tanımlar.
• Model geliştirir.
• Veri girdilerini edinir.
• Çözüm geliştirir.
• Çözümü test eder.
• Sonuçları analiz eder.
• Araştırma problemini tanımlar.
• Kantitatif analiz modeli geliştirmeyi analiz eder.
• Araştırma sorusunun belirlenmesindeki önemli sorunları listeler.
• Kantitatif analiz yaklaşımındaki olası sorunları listeler.
• İş yaşamında kantitatif analiz yaklaşımını ve etik ile ilişkisini açıklar.
|
|
3) |
• Karar teoremini tanımlar.
• Belirsizlik altında iyimserlik kriterine göre karar vermeyi tanımlar.
• Belirsizlik altında kötümserlik kriterine göre karar vermeyi tanımlar.
• Belirsizlik altında gerçeklik kriterine göre (Hurwicz Criterion) karar vermeyi tanımlar.
• Belirsizlik altında eşit olasılık kriterine göre (laplace) karar vermeyi tanımlar.
• Belirsizlik altında minimax kriterine göre karar vermeyi tanımlar.
• Karar verme sürecindeki altı adımı listeler.
• Karar verme yapısının türlerini açıklar.
• Belirsizlik altında karar vermeyi tanımlar.
• Belirsizlik altında karar vermenin türlerini listeler.
• Risk altında karar vermeyi tanımlar.
• Risk altında karar vermenin türlerini listeler
|
|
4) |
• Duyarlılık analizini tanımlar ve açıklar.
• Bayes analizi ile olasılık değerlerinin nasıl tahmin edildiğini gösterir.
• Revize edilen olasılıkları hesaplar.
• Anket sonuçlarındaki olası sorunları tartışır.
• Fayda eğrisini ölçmeyi ve oluşturmayı gösterir.
• Karar ağaçlarını tanımlar.
• Fayda teorisini tanımlar.
• Fayda kavramını bir karar verme kriteri olarak açıklar.
|
|
5) |
• Grafik gösterimi ile kısıtlamaların nasıl kullanılacağını gösterir.
• Isoprofit çizgi çözümünü analiz eder.
• Köşe noktası çözün yöntemini analiz eder.
• Aylak ve artık kavramlarını açıklar.
• Doğrusal program modellerini analiz eder.
• Doğrusal programlamanın gerekliliklerini listeler ve açıklar.
• Doğrusal programlama problemlerini formüle eder.
• Doğrusal programlama probleminde grafik çözümün nasıl kullanılacağını gösterir.
|
|
6) |
• Doğrusal programlamada ‘çözümü mümkün olmayan’ özel durumu analiz eder.
• Doğrusal programlamada ‘sonsuzluk’ özel durumu analiz eder.
• Doğrusal programlamada ‘artık’ özel durumu analiz eder.
• Doğrusal programlamada ‘alternatif optimal çözüm’ özel durumu analiz eder.
• En küçükleme problemi çözer.
• Doğrusal programlamada dört özel durumu analiz eder.
• Duyarlılık analizini tanımlar ve açıklar.
|
|
7) |
• Pazarlama uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Üretim uygulamalarını belirler ve açıklar.
• İş planlaması uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Finansal uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Bileşen karıştırma uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Ulaştırma uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Doğrusal programlama uygulamalarını sınıflandırır.
• Doğrusal programlama problemlerini formüle eder.
Doğrusal programlama problemlerini çözmek için excel solver komutlarını kullanma
|
|
8) |
• Vize sınavı ile öğrenciler değerlendirilir.
• Matematiksel modelin avantajlarını açıklar.
• Riske göre gruplandırılmış matematiksel modelleri açıklar.
• Belirsizlik altında gerçeklik kriterine göre (Hurwicz Criterion) karar vermeyi tanımlar.
• Belirsizlik altında eşit olasılık kriterine göre (laplace) karar vermeyi tanımlar.
• Bayes analizi ile olasılık değerlerinin nasıl tahmin edildiğini gösterir.
• Grafik gösterimi ile kısıtlamaların nasıl kullanılacağını gösterir.
• Köşe noktası çözün yöntemini analiz eder.
• Pazarlama uygulamalarını belirler ve açıklar.
• Vize sınavı
• Araştırma sorusunun belirlenmesindeki önemli sorunları listeler.
• Kantitatif analiz yaklaşımındaki olası sorunları listeler.
• Belirsizlik altında karar vermenin türlerini listeler.
• Karar ağaçlarını tanımlar.
• Doğrusal programlama problemlerini formüle eder.
• Doğrusal programlama probleminde grafik çözümün nasıl kullanılacağını gösterir.
• Doğrusal programlama problemlerini formüle eder.
|
|
9) |
• Ulaştırma algoritmasını analiz eder.
• Dengesiz ulaştırma problemlerini analiz eder.
• Ulaştırma problemlerinde bozulma durumunu analiz eder.
• Birden fazla optimal çözüm durumunu analiz eder.
• Maksimizasyon amaçlı ulaştırma problemini analiz eder.
• Kabul edilmez veya yasaklanmış yolları analiz eder.
• Dengesiz atama problemlerini analiz eder.
• Maksimizasyon amaçlı atama problemini analiz eder.
• Ulaştırma problemini analiz eder.
• Atama problemini analiz eder.
• Aktarma problemini analiz eder.
• Ulaştırma algoritmasının özel durumlarını listeler ve analiz eder.
• Tesis yeri analizini tanımlar.
• Atama algoritmasının özel durumlarını listeler ve analiz eder.
|
|
10) |
• En çok akış tekniğini tanımlar ve açıklar.
• En kısa yol tekniğini tanımlar ve açıklar.
• En çok akış problemini doğrusal programlama ile formüle eder ve çözer.
• En kısa yol problemini doğrusal programlama ile formüle eder ve çözer.
• Şebeke modellerini analiz eder.
• En çok akış problemini analiz eder.
• En kısa yol problemini analiz eder.
• En küçük yayılmalı ağaç problemlerini analiz eder.
|
|
11) |
• Binary (0-1) değeişkenleri ile model çözer.
• Doğrusal olmayan amaç fonksiyonu ve doğrusal kısıtlamaları belirler ve açıklar.
• Doğrusal olmayan amaç fonksiyonu ve doğrusal olmayan kısıtlamaları belirler ve açıklar.
• Doğrusal amaç fonksiyonu ve doğrusal olmayan kısıtlamaları belirler ve açıklar.
• Tam sayılı programlamayı analiz eder.
• Hedef programlamayı analiz eder.
• Doğrusal olmayan programlamayı analiz eder.
• Hedef programlama ile doğrusal programlama arasındaki farkı tartışır.
|
|
12) |
• CPM kavramını açıklar.
• PERT kavramını açıklar.
• CPM/PERT şebekesinin nasıl çizileceğini şekillerle açıklar.
• Kritik yolun nasıl bulunduğunu şekillerle açıklar.
• Projenin tamamlanma olasılığını hesaplar
• Proje yönetimini tanımlar ve açıklar.
• Duyarlılık analizini tanımalr ve açıklar.
• CPM ve PERT arasındaki farklılıkları karşılaştırır.
CPM/PERT şebeke problemini çözmek için yazılım programı kullanma
|
|
13) |
• Proje maliyetinin planlamasını ve zamanlamasını analiz eder.
• Proje maliyetinin gözetim ve kontrolünü tanımlar ve açıklar.
• Proje hızlandırmanın dört aşamasını listeler ve açıklar.
• Alt projelerin ne olduğunu açıklar.
• Dönüm noktalarının ne olduğunu açıklar.
• PERT/Maliyet analiz eder.
• Proje hızlandırmayı analiz eder.
• Proje hızlandırmayı doğrusal programlama ile analiz eder.
|
|
14) |
• Oyun kavramının terminolojisini belirler ve açıklar.
• Minimax kriterini belirler ve açıklar.
• Saf strateji oyunlarını belirler ve açıklar.
• Karma strateji oyunlarını belirler ve açıklar.
• Egemen strateji oyunlarını belirler ve açıklar.
• Oyun teorisini analiz eder.
• Oyun teorisinin beş türünü listeler.
• Oyun teorisi problemlerini doğrusal programlama ile çözer.
|
|
15) |
• Final sınavı ile öğrenciler değerlendirilir.
• Ulaştırma algoritmasını analiz eder.
• En kısa yol tekniğini tanımlar ve açıklar.
• Binary (0-1) değeişkenleri ile model çözer.
• CPM/PERT şebekesinin nasıl çizileceğini şekillerle açıklar.
• Kritik yolun nasıl bulunduğunu şekillerle açıklar.
• Egemen strateji oyunlarını belirler ve açıklar.
• Final Sınavı
• Ulaştırma problemini analiz eder.
• En kısa yol problemini analiz eder.
• Tam sayılı programlamayı analiz eder.
• Proje yönetimini tanımlar ve açıklar.
• Oyun teorisini analiz eder.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
5 |
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
5 |
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
4 |
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
5 |
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
5 |
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
5 |
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
5 |
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
5 |
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
5 |
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
5 |