Dersin Amacı: |
1. Kriz yönetimi risk yönetimi konusunda deneyim kazandırmak,
2. Afet yönetimi,
3. Afet yönetimi sistemleri hakkında genel bilgi sahibi olmak
4. Mülteci sorunlarını öğrenmek,
5. Heyelan, çığ, sel gibi afetlerin önlenmesi çalışmalarını öğrenmek.
|
Dersin İçeriği: |
Afet tanımı, afet çeşitleri, doğal afetler, insan kaynaklı afetler, yerleşim bölgesi seçimi, belediyelerin yerleşim planı üzerindeki görevleri, mülki idarenin yerleşim planı üzerindeki etkileri, merkezi idarenin yerleşim planı üzerindeki etkileri, doğal kaynakların kullanımı, insan yapımı büyük yapıların afetlerdeki davranışları, afet eğitiminin gerekliliği, risk tablosu, bütünleşik afet yönetimi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrencilere dersi tanıtım
Dersi ana hatlarıyla tartışma |
sunum |
2) |
Kriz ve kriz yönetimi |
anlatım, sunum |
3) |
Risk nedir?
Risk Yönetimi ve risk önleme çalışmaları |
sunum |
4) |
Risk yönetimi
Risk analizi
Risk ve kriz yönetimi ve farkları |
sunum |
5) |
Risk yönetim modelleri |
Olgu sunumları |
6) |
Olay yeri risk değerlendirmesi
Olay yeri risk değerlendirmesi |
Olgu sunumları |
7) |
Afet yönetimine yardımcı elemanlar
Afet yönetimine yardımcı elemanlar
|
Olgu sunumları |
8) |
Yönetimde eksiklikler
Afet yönetiminin tanımı
2000'li yıllar için afet yönetimi ve öncesi |
Olgu sunumları |
9) |
Vize sınavı |
|
10) |
Afet yönetimi unsurları
Afet yönetimi unsurları
|
Olgu sunumları |
11) |
Afet yönetimi dayanakları
Afet yönetimi dayanakları
|
Olgu sunumları |
12) |
Afet yönetiminde sivil toplum kuruluşlarının önemi
Afet yönetiminde sivil toplum kuruluşlarının önemi
AFAD organizasyonu
Sağlık Bakanlığı UMKE organizasyonu
Diğer kuruluşlar
|
olgu sunumları |
13) |
Afet yönetiminde hiyerarşi
|
Olgu sunumları |
14) |
Afet yönetiminde uygun örnek modelleri
|
Olgu sunumları |
15) |
Afet yönetiminde sistem düzenlemesi
|
Olgu sunumları |
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
1 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|