Dersin Amacı: |
AFAD mevzuat el kitabı içeriğindeki yasalarla ilgili konularda bilgi sahibi olmak.
Genel Mevzuat konularında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği: |
Toplumsal düzen kuralları ve hukuk kuralları, Hukuk kurallarının kaynağı ve sınıflandırılması, Anayasal ilkeler ve temel hak ve görevle, Özel hukuk ve kamu hukuku ayrımı, dalları ve normlar hiyerarşisi, Acil durum ve afet yönetimi ile ilgili temel hukuki düzenlemeler, Acil durum ve afet yönetimi ile İlgili Kanunlar, Acil durum ve afet yönetimi ile İlgili Kanunlar, Acil durum ve afet yönetimi ile İlgili Kanunlar, Acil durum ve afet yönetimi ile İlgili Yönetmelikler, Acil durum ve afet yönetimi ile İlgili Yönetmelikler, Acil durum ve afet yönetimi ile İlgili Kanun Hükmünde Kararnameler, Bakanlar Kurulu Kararları Ve Tüzükler, Acil durum ve afet yönetimi ile İlgili Yönergeler, Genelgeler, Tebliğler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrencilere dersi tanıtım
Dersin içeriğini tartışmak
Ders içeriğinin bir bakış.
|
|
2) |
5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanunun işlenilmesi.
|
SUNUM |
3) |
5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun.
|
SUNUM |
4) |
7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısiyle Alınacak
Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun.
|
SUNUM |
5) |
4123 sayılı Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve
Tahribata İlişkin Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanun.
|
SUNUM |
6) |
7126 sayılı Sivil Savunma Kanunu |
SUNUM |
7) |
6305 sayılı Afet Sigortaları Kanunu |
SUNUM |
8) |
DEĞERLENDİRME SINAVI |
|
9) |
6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun |
SUNUM |
10) |
Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri Yönetmeliği |
SUNUM |
11) |
Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği
Afet ve Acil Durum Harcamaları Yönetmeliği
|
SUNUM |
12) |
Sivil Savunma Uzmanlarının İdari Statüleri, Görevleri, Çalışma
Usul ve Esasları ile Eğitimleri Hakkında Yönetmelik
|
SUNUM |
13) |
Afetlerin Genel Hayata Etkililiğine İlişkin Temel Kurallar Hakkında Yönetmelik |
SUNUM |
14) |
Türkiye Afet Risklerinin Azaltılması Platformunun Kuruluş,
Görev ve Çalışma Esasları
|
SUNUM |
15) |
Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birlikleri ve Ekiplerinin
Kuruluşu, Görevleri, Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik
|
SUNUM |
15) |
Afetlerin Genel Hayata Etkililiğine İlişkin Temel Kurallar Hakkında Yönetmelik
Afet Sebebiyle Hak Sahibi Olanların Tespiti Hakkında Yönetmelik
Afet Sebebiyle Yapılan ve Yapılacak Olan Binaların Borçlandırma
Bedellerinden Yapılacak İndirimler Hakkında Yönetmelik.
Afetler Sebebiyle Edinilen Bina Arsa ve Arazilerden Arta
Kalanların Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik.
|
SUNUM |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|